Premiär för Box Pioneer

Det är nu dags för den efterlängtade premiären av Box Pioneer, en flaska som åtskilliga whiskyvänner väntat på. Internationella entusiaster är eniga i sina hyllningar av Box kompromisslöshet och noggrannhet. Detaljerna i tillverkningen av malt whisky är av största betydelse, det är med kunskap och undantagslös precision man skapar en whisky som ska överleva trender så väl som konkurrens.

Och nu är det alltså dags att Box presenterar sig på riktigt. Som den första delen i kvartetten Early Days Collection anländer Pioneer den 5 juni.

- En ung whisky med attityd, upplyser Håkan Person, marknadsansvarig för Box.

Åtskilliga whiskyvänner runt om i Sverige har väntat på denna lansering. Trots att Box är ett ungt företag har entusiaster och njutare av goda drycker väntat lika länge som tålmodigt på detta.

- Torsdag den 5 juni är utan tvekan ett speciellt datum för Box, säger Jan Groth Brand Manager och lägger till.

- Alla som varit med och bidragit till denna första whisky från Box ska känna en stor stolthet.

Den 5 juni lanseras Box Pioneer via Systembolagets webb-sidan. Det är en tillfällig exklusiv utgåva vilket i praktiken innebär ett begränsat antal flaskor, under en begränsad tid. Först till kvarn med andra ord.