Generella resultat från PR-Barometern Samhälle 2011

409 samhällsjournalister från nationella, regionala och lokala medier i Sverige har deltagit i Aalund Nordics årliga kommunikationsanalys PR-barometer Samhälle. Journalisterna utvärderar deras kontakt/relation till och uppfattning av 3-5 offentliga organisationer/verksamheter som de har undersökt eller arbetat med det senaste året. Intervjuerna genomfördes under hösten/vintern 2011 och är fjärde året rad som undersökningen genomförs – totalt har 70 organisationer blivit utvärderade i 2011.

Varje utvärderad organisation har blivit utvärderade på tre teman: ”Belåtenhet” (med kommunikations-/pressavdelningen), ”Image av organisationen” och ”Image av högsta ledningen”.

Samtidigt som undersökningen genomfördes i Sverige har motsvarande undersökning genomförts i Norge, Danmark och Finland.

I allt har ca. 1.700 journalister intervjuats via telefonintervjuer.

Se resultaten i det bifogade PDF dokumentet.

• pr
  • barometern
  • samhälle

Undersökningen genomförs av Aalund Nordic - ett av nordens ledande företag inom marknadsundersökningar – med kontor i Sundsvall, Köpenhamn, Århus, Oslo, Trondheim och Helsingfors. Företaget grundades 1991 och har med konceptet ”kvalitésäkring” blivit en prioriterad leverantör till många ledande företag och organisationer inom Sverige, Danmark, Norge och Finland. Utöver PR-barometern Samhälle gör Aalund en lång rad andra bransch- och marknadsundersökningar och erbjuder därtill en omfattande rådgivning på bakgrund av den kunskap som samlas in.

Läs mer på www.aalund.com.

På de kommande sidorna finner du de generella resultaten från 2011 års undersökning. Skulle du ha ett större intresse av detta resultat och vill veta mera så är du välkommen att kontakta Marknadschef Markus Sjöholm på +46 735 32 58 95 eller på ms@aalund.com.

Markus Sjöholm

Presskontakt Marknadschef Sverige +46 60 17 84 13