Effektiv och BK Astrio

Effektiv blir huvudsponsor till BK Astrio

Med samhällsengagemanget som gemensamt fokus, väljer nu Effektiv och BK Astrio varandra som långsiktiga lagkamrater. Nu kliver Effektiv in på planen som huvudsponsor och tillsammans med föreningen sluter man ett sponsoravtal som sträcker sig till slutet av säsongen 2024.

Ett partnerskap med liknande värdegrund

BK Astrio bedriver verksamhet inom alltifrån fotbollsskola till seniorfotboll – allt i en miljö som ska präglas av gemenskap, kämpaglöd och spelglädje. Ledord som går i samklang med Effektivs värderingar: Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – GULD.

Effektivs kultur och värderingar är väldigt lika våra egna. De är både ambitiösa och kreativa, samtidigt som dem också gillar att samverka i sina närområden. Ett partnerskap med Effektiv är väldigt passande för BK Astrio och vi ser fram emot att börja arbeta med Henric och Texas på Effektiv över de kommande åren. Vi hälsar dem varmt välkomna till klubben och nätverket, säger Oscar Carlson, kansliansvarig på BK Astrio.

Ge tillbaka till samhället

För Effektiv är sponsring av idrottsföreningar en prioriterad del i verksamheten. Att stötta Halmstads största fotbollsförening med fokus på barn och ungdomar, blev därför inget svårt val för bolaget.

Att ge tillbaka till samhället, i detta fall Astrio, är en otroligt stor del i Effektivs strategi och en stor del till att vi finns till. Vi vill göra nytta i vårt närområde – allt från att hjälpa personer att hitta jobb till att bidra till en meningsfull fritid med olika idrotter som fokus, det är så vi bygger företaget. Vi har ett par strålande exempel på vårt kontor i Jesper Mattsson och Per ”Texas” Johansson, dessa herrar påminner oss i vardagen vad sponsring bidrar till. Vinnarskallar på plan men också vinnare i arbetslivet, säger Henric Westerberg, kontorschef för Effektiv Halmstad

Effektiv sponsrar i dagsläget ett 100-tal föreningar och flera individuella idrottare. Samhällsengagemanget har blivit en hjärtefråga för bolaget, där huvudsponsorskapet ligger i linje med företagets strategi. Effektiv vill, med värdeorden i åtanke, ta GULD med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Nu ser vi fram emot att nå GULD med BK Astrio.