Effektiv Matchning

Effektiv Matchning toppar listan

Nu har vi roliga nyheter att presentera!

Effektiv Matchning toppar listan när det gäller att få ut kandidater i sysselsättning.

Enligt data från Werket står det nu klart: Med urvalet på minst 100 avslutade deltagare under 2021 toppar Effektiv Matchning listan för både R1 och R2 när man ställs mot andra leverantörer. R1 är en indikation på när en kandidat gått ut i jobb/studier. R2 representerar när kandidater jobbat eller studerat i minst fyra månader. Andelen för R1 var 59,5% respektive R2 som var 40,5%.

Ett gott resultat som sammanfattar året för Effektiv Matchning, men viktigast bakom siffrorna är betydelsen för den enskilda individen i sitt arbetssökande.

– Jag är stolt över mitt team som varje dag bidrar till samhällsnyttan. Vår drivkraft är att hjälpa människor ut i sysselsättning och dessa siffror är ett bevis på att vår insats leder till direktresultat för den enskilda individen, säger Farzad Golkar, affärsområdeschef Matchning.

Med ett fint 2021 bakom sig, där man hjälpt många kandidater på sin väg till drömjobbet eller studier, ser Effektiv Matchning hoppfullt på fortsättningen av 2022. Med ett gediget arbete inom sin rusta- och matcha-verksamhet ser bolaget fram emot att skapa fler drömmar för arbetssökande.

För ytterligare frågor kontakta:

Farzad Golkar, 033-10 05 92