Det här är ingen lek på aktiemarknaden. Det här är allvar.

Rent vatten åt alla i världen

Det svenska företaget HVR Water Purification har som ambition att ingen ska behöva bli sjuk eller dö av sitt dricksvatten. Nu kan du hjälpa till att nå det målet.

Bristen på rent dricksvatten är en av världens stora utmaningar – och något som orsakar flera människors död varje år.

Efter många års arbete och tester lanserar HVR Water Purification nu en produkt som med patenterad teknik på ett sinnrikt sätt utnyttjar spillvärme från kraftverk för att i stor skala rena vatten på ett nytt sätt.

Enormt prisfall för vattenrening

Resultatet är så bra att kostnaden för att framställa en liter rent dricksvatten från havsvatten, flodvatten, avloppsvatten eller annan typ av otjänligt vatten sjunker till bara ett öre, ett betydande prisfall jämfört med de tekniker som nu används.

- HVR är onoterat och har inga banklån. Bolaget vill inte vara beroende av vare sig börsen eller banken. Det är tryggast så! säger Aapo Sääsk. Därför har bolaget överlevt den långa och krävande utvecklingsprocessen fram till en konkurrenskraftig produkt baserad på sin världsunika teknik.

Nu ska WaterApp börja tillverkas och marknadsföras.

-Det här är ingen lek på aktiemarknaden. Det här är allvar, avslutar Aapo Sääsk, VD på HVR.

Läs mer om WaterApp och nyemissionen!

www.hvr.se