Åbro Bryggeri bjuder in till fridykning i öltankarna

Åbro Bryggeri bjuder in till fridykning i öltankarna

För att uppmärksamma bryggeriets nya utrustning släpper nu Åbro Bryggeri ett begränsat antal biljetter till fridykning i öltankarna. En satsning som kommer äga rum på utvalda datum under sommarhalvåret.

Åbro Bryggeri tog under hösten 2022 ett beslut om att utöka sin utrustning med fem nya öltankar. En investering man gjorde för att kunna möta den stora efterfrågan på alkoholfri öl som har växt fram på marknaden. Med den nya utrustningen kan man nu tillsätta humle direkt i lagertankarna, något som möjliggör att man kommer kunna producera mer specialöl i framtiden då man genom denna teknik kan få fram helt andra smakprofiler.

Nu bjuder Åbro Bryggeri in till Fridykning i öltankarna. En satsning för att uppmärksamma den nya utrustningen och attrahera fler besökare till bryggeriet. Har du alltid undrat hur det är att bada i öl? Nu har du din chans.

- Vi har under många år arbetat med besöksupplevelsen hos oss på Åbro Bryggeri. Guidade turer genom bryggeriets alla delar har länge varit en attraktiv upplevelse som lockat besökare till oss. Med de nya öltankarna på plats skapas en unik chans för oss att krydda till upplevelsen lite extra med fridykning. Detta innebär att besökaren får en transparent inblick i hur öltillverkningen går till samtidigt som vi erbjuder ett minne för livet i anknytning till Åbro Bryggeri, något som vi ser positivt på i varumärkesarbetet, säger Cornelia Dunge, Marknadschef på Åbro Bryggeri.

Fridykning är dykning utan lufttuber. Åbro bryggeri står för all utrustning som består av våtdräkt, mask, snorkel och fenor. Fridykningen kommer att ske under säkra omständigheter i övervakning av utbildad personal. Besökaren behöver inte tillhandahålla ett dykcertifikat.

Ett begränsat antal biljetter släpps på Åbro Bryggeris hemsida fredag den 7 april.