BRON IPA - Nu på alla på Systembolag

BRON IPA - Nu på alla på Systembolag

Varumärket Bron växer och intar nu en ny skepnad. Idag, den 1 december, lanseras Bron IPA, på 50 cl returglas på samtliga Systembolag runt om i Sverige.

Bron IPA är en välbalanserad India Pale Ale med både malt och humle i fokus. Bron IPA finns sedan tidigare som 33 cl burk i Systembolagets beställningssortiment samt i ett fåtal utvalda butiker. Nu växer produktfamiljen ytterligare, när Bron IPA, 50 cl, lanseras i Systembolagets fasta sortiment.

– Bron är ett väldigt omtyckt varumärke bland våra konsumenter, något som framför allt märks av på restaurang. Det känns därför extra roligt att Bron IPA nu får ta plats i Systembolagets ordinarie sortiment och därmed blir mer lättillgängligt för alla, säger Harald Steinbach, Varumärkeschef på Åbro Bryggeri och fortsätter:

– Returglas är dessutom ett format som sticker ut och tar plats bland hyllorna, samtidigt som det är en klimatsmart förpackning. Det ligger helt i linje med Åbro Bryggeri och vårt hållbarhetsarbete.

Bron IPA är bryggd på maltsorterna Caramell, Red Ale och pilsnermalt samt humlesorterna Herkules, Centennial, Columbus och Cascade. Resultatet är en fruktig och maltig smak med tydlig beska. Alkoholhalten ligger på 5,9 procent.

I varumärket Bron ingår även Bron APA, en American Pale Ale med tydlig smak av citrus, viss blommighet och balanserad beska. Bron APA finns tillgänglig på restauranger runt om i landet.

För mer information, vänligen kontakta:
    Cornelia Dunge, Marknadschef
    cornelia.dunge@abro.se