Konceptet är framtaget av IW Edition, som även står för regi och produktion av reklamfilmen.

Bryggmästarens blåser liv i gammalt mästerverk

Åbro Bryggeri gör nu en större kommunikationssatsning för varumärket Bryggmästarens som är ett av Åbros premiumvarumärken. På torsdag, den 7 juli, går den första kampanjen under det nya konceptet ”För mästerliga stunder” upp.

– Det är fantastiskt roligt att få ta vårt premiumvarumärke till nästa nivå. Reklamfilmen återspeglar en lekfullhet i kombination med det klassiska och med en touch av premium. Precis det vi kände var nästa steg för Bryggmästarens, säger Harald Steinbach, varumärkeschef på Åbro Bryggeri.

Utöver Bryggmästarens Alkoholfria som stoltserar i filmen, finns även Bryggmästarens Premium Gold, Bästa Ekologiska, Premium Dark, Bästa Pilsner samt Bryggmästarens Bästa Mellanöl i sortimentet. Och precis som namnet antyder är Bryggmästarens en skapelse av Åbros tidigare huvudbryggmästare, Lennarth Anemyr. Ölet är bryggt med omsorg och resultatet är en pilsner med stor beska och tydlig prägel av humlearom.

– Med hjälp av 21 flaskor Bryggmästarens alkoholfria, lyckades vi återskapa mästerverket Beethoven Symphony nr 5. Men det räcker förstås med en kall flaska Bryggmästarens i näven för att få sig en mästerlig stund i sommar, säger Elin Breig Lindell, AD på IW Edition.

– Det var väldigt roligt att få vara med IW Edition bakom kulisserna under inspelningen, de har verkligen gjort ett otroligt jobb, avslutar Harald Steinbach.

Se filmen i sin helhet här: https://vimeo.com/manage/videos/726643865

För mer information, vänligen kontakta:
Harald Steinbach, Varumärkeschef
harald.steinbach@abro.se