Botkyrkabyggen erbjuder appar från Vitec för att söka bostad

Botkyrkabyggen har valt Vitec Fastighetssystem som leverantör av en systemlösning som gör det möjligt att söka bostad via smarta mobiler och surfplattor. Satsningen är ett led i Botkyrkabyggens strävan att öka tillgängligheten och höja servicenivån. Bostadssökande kommer via appar att kunna anmäla intresse och ta emot erbjudanden. Apparna gör det även möjligt för sökande att få tillgång till information om planlösningar, bilder och områdeskartor. Lösningen som Vitec levererar har stöd för tre av de ledande mobila plattformarna på marknaden, Apple, Google och Microsoft.

”Vi ser mycket stora möjligheter att genom satsningen ytterligare öka servicen och tillgängligheten för våra kunder. Vi vill ta vara på den snabba utvecklingen inom det mobila området och det faktum att många av våra kunder idag har tillgång till smarta mobiler och snart även surfplattor”, framhåller Charlotte Ekfeldt, Chef Affärsutveckling på Botkyrkabyggen.

”Vi är oerhört stolta att få genomföra detta projekt med Botkyrkabyggen. Vi har nyligen etablerat detta produktområde som vi ser mycket stora möjligheter med. Smarta mobiler och surfplattor är utmärkta plattformar för att göra våra system än mer tillgängliga för våra kunder och våra kunders kunder”, säger Tommy Hallberg, VD för Vitec Fastighetssystem.

Botkyrkabyggen äger, hyr ut, förvaltar och utvecklar bostäder och bostadsområden i Botkyrka kommun. Bolaget äger sammanlagt ca 12 000 lägenheter i bl.a. Alby, Fittja, Norsborg, Tullinge, Riksten och Tumba.

Vitec Fastighetssystem AB
Vitec Fastighetssystem erbjuder kompletta affärssystem för en effektiv och lönsam förvaltning och utveckling av fastigheter samt system för energiuppföljning. Vitec Fastighetssystem ingår i Vitec Software Group.

Charlotte Ekfeldt, Chef Affärsutveckling, AB Botkyrkabyggen, tel 08-530 693 23

Tommy Hallberg, VD Vitec Fastighetssystem AB, tel 0733-018 220