En av de bästa arbetsplatserna i Sverige

Väsbyhem utsågs under måndagen den 26 mars till en av de bästa arbetsplatserna i Sverige genom Great Place to Work i klassen medelstora organisationer (50-249 medarbetare). Som grund för rankingen ligger en medarbetarundersökning och en kulturinventering som tillsammans beskriver ”ett great place to work” från både medarbetarnas och arbetsgivarens perspektiv.

- Jag är så otroligt glad och stolt över att vi fått den här utmärkelsen, säger Väsbyhems VD Amra Barlov Lindqvist. Vi har jobbat mycket för att utveckla en effektiv organisation med tydligt kundfokus samtidigt som vi lagt stor vikt på att alla ska må bra och få möjlighet att stärkas i sin personliga utveckling. Det är andra året i rad som vi blivit certifierade som en utmärkt arbetsplats genom Great Place to Work® och att nu dessutom komma med bland de 25 högst rankade på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser känns helt fantastiskt!

Det som kännetecknar en utmärkt arbetsplats är att känna stolthet och tillit för företaget samt att trivas med sina kollegor. I arbetsplatskulturen ligger grunden till hur vi som jobbar på Väsbyhem förhåller oss, inte bara till varandra utan även till våra kunder. I våra ledord Positiv, Lyhörd, Ansvarstagande och Drivande har vi satt ord på de värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete.

Kontaktperson vid frågor är personalgeneralist Harminder Mankoo, telefon 08-590 980 00.

Om Great Place to Work:
Great Place to Work® hjälper organisationer inom alla branscher och storlekar att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. Certifieringen grundar sig på Great Place to Work® internationella standard för utvärdering av arbetsplatser. Great Place to Works arbetsplatsstudie baserar sig på över 30 års forskning och analys och är ett effektivt verktyg för de organisationer som vill medverka till att skapa en hälsofrämjande arbetsplats. Årligen delar man ut kvalitetsutmärkelsen "Sveriges Bästa Arbetsplatser" som baserar sig på organisationens resultat i medarbetarundersökningen Trust Index® och kulturprofilen Culture Audit®.