Spadtag för 380 naturnära bostäder i Eds Allé

I de västra delarna av Upplands Väsby håller en ny stadsdel på att ta form. På gammal vikingamark byggs just nu det nya bostadsområdet Eds Allé. Omkring 700 bostäder i blandad bebyggelse och naturnära miljö när det är klart. Här bygger Väsbyhem sammantaget 380 bostäder i flerfamiljshus och radhus.

Den 1 juni togs ett spadtag för Väsbyhems byggstart i Eds Allé. Spadtaget togs av Väsbyhems VD Amra Barlov Lindqvist tillsammans med Mattias Holm, distriktschef på Midroc Construction och kommunstyrelsens ordförande Mathias Bohman samt kommunalråden Roland Storm, Lars Valtersson och Anders Rosén från Upplands Väsby kommun.

Det nya bostadsområdet Eds Allé ligger vackert beläget intill Edssjön. Här finns möjlighet att bo naturnära med tillgång till fina promenadstråk i skog och mark, men ändå ha nära till service och goda kommunikationer både till centrala Stockholm, Uppsala och Arlanda.

Väsbyhems del i Eds Allé består av både flerfamiljshus och radhus. Omkring 355 välplanerade lägenheter i storlekarna 1-5 rum och kök i flerfamiljshus och 25 ljusa och rymliga radhus om 5 rum och kök med egen tomt.

- Det är fantastiskt roligt att vi nu äntligen har kommit så långt att vi kan sätta igång med produktionen av våra nya bostäder tillsammans med Midroc, säger Johan Liderfors, projektchef på Väsbyhem.

Första inflyttning är beräknad till slutet av 2018. Uthyrning av lägenheterna sker genom Väsbyhems hemsida www.vasbyhem.se. För att anmäla intresse på en lägenhet behöver man vara registrerad som sökande i Väsbyhems bostadskö. Det finns även möjlighet att anmäla intresse för att få information om vår nyproduktion under respektive nyproduktionsprojekt.

För mer information
Vid frågor om Väsbyhems byggprojekt Eds Allé kontakta Johan Liderfors, projektchef på Väsbyhem 08-590 980 00.