UD Trucks lanserar nya medeltunga lastbilar av modellen Condor

Volvokoncernens dotterbolag UD Trucks lanserar en ny Condor MK och Condor LK. Lastbilarna har genomgått en fullständig modellförändring under utvecklingskonceptet UD Advantage och UD Solution och börjar säljas i Japan den 12 juli.

Nya Condor MK (4 tonsklassen) och Condor LK (5-6 tonsklassen) har fått en en ny hytt som designmässigt lånar drag från Quons serie av tunga lastbilar. De nya medeltunga lastbilarna delar också avancerad teknik som ger mycket god bränsleekonomi, förbättrad miljö- och aerodynamisk prestanda samt förbättrad säkerhet.

De nya modellerna är utrustade med motorer som har ett nyutvecklat commonrail-system, vilket ger ökad effekt och förbättrat vridmoment.

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 alt. 0705-59 11 49.

För videomaterial för TV- och filmproduktion av Volvokoncernens olika produktionsanläggningar och produkter, gå till http://www.thenewsmarket.com/volvogroup. Där kan du ladda ner bildmaterial i form av MPEG2-filer eller beställa det på Beta-kassett. Registrering och beställning av videomaterial är kostnadsfritt för medier.

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 100 000 anställda, produktionsanläggningar i 19 länder och försäljning på mer än 180 marknader. Volvo omsatte år 2010 omkring 265 miljarder SEK och är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm. För mer information besök www.volvokoncernen.se eller www.volvogroup.mobi om du använder din mobiltelefon.

• dotterbolag
  • volvo