AbbVie är Sveriges tredje bästa arbetsplats

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2018 05:48 CEST

GPtW Sveriges Bästa Arbetsplatser 2018

Nu är AbbVie Sveriges tredje bästa arbetsplats enligt Great Place to Works årliga undersökning, med ett tillitsindex på 95 procent, 39 procent över det svenska genomsnittet och tre procent högre än förra årets redan mycket höga resultat då vi rankades som nummer fyra. 99 procent av AbbVies medarbetare anser att AbbVie Sverige är en mycket bra arbetsplats.

”En av de främsta anledningarna till att jag valde att börja på AbbVie som vd var företagets otroligt fina rykte om sin kultur. Självklart låg det också i vågskålen att AbbVie är ett välskött företag med en stark pipeline och portfölj med innovativa mediciner som förbättrar livet för människor som påverkas av sjukdom, men kulturen var definitivt avgörande för mig.” säger Linn Mandahl Skepp, vd på AbbVie.

”Att vi i år har lyckats förbättra våra resultat från förra årets redan så höga resultat känns helt fantastiskt. Att 99 procent av våra medarbetare anser att de arbetar på en mycket bra arbetsplats är det bästa kvittot vi kan få att vi har lyckats med vårt kulturarbete.”

Sedan AbbVies bildande för fem år sedan har företaget arbetat strategiskt och fokuserat på att skapa en stark kultur som är nära sammanlänkad med affärsstrategin. Ledningsgruppen och företagets kulturråd, Culture Hothouse, är två av nyckelgrupperna i drivandet av kulturarbetet – men alla medarbetare är involverade och engagerade i att skapa den arbetsplats vi vill ha.

”För oss är det självklart att välmående medarbetare ger välmående affärer. Det vill vi uppnå genom att skapa en kultur baserad på öppenhet och tillit, som i sin tur genererar kreativitet, mod och samskapande. I en sådan kultur möjliggör vi för alla medarbetare att verka i sin fulla potential,” säger Theresia Bredenwall, kommunikationsdirektör på AbbVie.

Kontakt

För ytterligare information, kontakta gärna:Theresia Bredenwall, External Affairs Director, AbbVie, 072-718 3223, theresia.bredenwall@abbvie.com

AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som arbetar för att hitta lösningar på svåra sjukdomar. I nära samarbete med flera aktörer i samhället driver vi hållbara vårdlösningar, med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Våra fokusområden är immunologi, neurologi, onkologi och virologi. Vi vill även bidra till det samhälle vi lever i och samarbetar därför i flera initiativ kring socialt ansvar.Vi är representerade i 170 länder och har cirka 29 000 medarbetare. I Sverige har vi cirka 140 medarbetare och huvudkontor i Solna. 2017 utsågs vi, för tredje året i rad, till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För mer information besök www.abbvie.se eller följ oss på Twitter @abbvie_se.