AbbVie Home

AbbVie presenterar AbbVie Home – hållbara eHälsolösningar med digifysisk vård

Mötesplats Egenmonitorering Stockholm den 24 november presenterar AbbVie initiativet AbbVie Home – eHälsolösningar som är en del av lösningen på dagens och framtidens hälsoutmaningar.

Mötesplats Egenmonitorering Stockholm är en viktig mötesplats där vi tillsammans med andra samhällsaktörer utforskar hur vi kan vidareutveckla och sprida våra eHälsoinitiativ inom AbbVie Home - några lösningar på dagens och framtidens hälsoutmaningar, säger Mia Tillgren Moreau, ansvarig för samhällskontakter på AbbVie.
– Samtidigt får vi möjlighet att utforska behov av nya innovativa vårdlösningar inom de områden vi verkar. Forskning och medicinska innovationer är kärnan i vår verksamhet samtidigt som vi kombinerar flera av våra läkemedel med nyskapande vårdinitiativ, vilket ofta innebär olika former av eHälsolösningar, berättar Mia Tillgren Moreau.
– Med gemensamma krafter flyttar vi fram gränsen för vad som är möjligt att uppnå med medicinsk behandling – med människan som berörs i centrum och som en del av lösningen, säger Mia Tillgren Moreau.

Välkommen till vår monter för att diskutera hur vi tillsammans kan lösa framtidens hälsoutmaningar.

AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som utvecklar innovativa behandlingar mot svåra sjukdomar, med målet att flytta fram gränsen för vad som är möjligt att uppnå med medicinsk behandling och förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Våra fokusområden är immunologi, neurologi, onkologi, virologi och ögonsjukdomar. AbbVie finns i 175 länder och har cirka 48 000 medarbetare. I Skandinavien är vi cirka 330 medarbetare med kontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn. I alla tre skandinaviska länder placerar vi oss på Great Place to Works topplista över de bästa arbetsplatserna. Besök oss gärna på www.abbvie.se, Facebook @AbbVieSverige och Twitter @abbvie_se.

Birgitta Björnek

Presskontakt External Affairs Manager Onkologi, neurologi och infektionssjukdomar +46706308793