Linn Mandahl Skepp ny vd för AbbVie Sverige

Pressmeddelande   •  Apr 25, 2017 12:19 CEST

I juni tillträder Linn Mandahl Skepp som ny vd för AbbVie Sverige, ett forskande biopharmaföretag som i nära samarbete med flera aktörer i samhället driver hållbara vårdlösningar, med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom.

”Det känns fantastiskt roligt att få bli en del av AbbVie, ett företag som imponerat stort på mig. Framgångsrik forskning i kombination med ett innovativt och kundfokuserat arbetssätt är saker som gör mig otroligt motiverad och nyfiken på vilka möjligheter som finns framför oss”, säger Linn Mandahl Skepp.

”Att hitta strategier och verktyg för att patienter ska få tillgång till rätt läkemedel och bästa möjliga behandling, är något som är en stark drivkraft för mig. Samtidigt tror jag att medarbetarna och den starka kulturen som finns på AbbVie kommer att vara de viktigaste medlen i strävan att skapa framtida värden för patienter och samhälle”, fortsätter Linn Mandahl Skepp.

”AbbVie har en spännande framtid. Med en lovande pipeline och en rad mediciner nära godkännande inom flera terapiområden, bland annat HCV och onkologi, behöver vi en stark ledare som verkligen kan den svenska marknaden. Det har Linn Mandahl Skepp visat prov på i sina tidigare roller, och vi är glada över att hon tar över som AbbVie Sveriges nya ledare den 1 juni”, säger Ryan Quigley, Vice President Region Europe North, Western Europe & Canada.

Linn Mandahl Skepp är apotekare i botten och har arbetat i en rad olika roller inom läkemedelsindustrin, bland annat som försäljnings-, marknads- och affärsområdeschef. Närmast kommer hon från rollen som vd på Takeda Sverige.

För mer information, kontakta gärnaTheresia Bredenwall, External Affairs Director, AbbVie,
072-718 3223, theresia.bredenwall@abbvie.com

AbbVie är ett forskande biopharmaföretag som arbetar för att hitta lösningar på svåra sjukdomar. I nära samarbete med flera aktörer i samhället driver vi hållbara vårdlösningar, med målet att förbättra livet för människor som påverkas av sjukdom. Våra fokusområden är immunologi, neurologi, onkologi och virologi. Vi vill även bidra till det samhälle vi lever i och samarbetar därför i flera initiativ kring socialt ansvar.Vi är representerade i 170 länder och har cirka 29 000 medarbetare. I Sverige har vi cirka 140 medarbetare och huvudkontor i Solna. 2017 utsågs vi, för tredje året i rad, till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För mer information besök www.abbvie.se eller följ oss på Twitter @abbvie_se.