Första plansilon i den underhållsfria LLC-betongen är nu monterad

I strålande vackert väder monterades den första plansilon någonsin i den underhållsfria LLC™-betongen. Stolt ägare till plansilon är Filip Källner, Ingelsbo, Aneby,

LLC™, Long Life Concrete, är en unik betong med en speciell tillverkningsprocess. Den är framtagen av  Abetong för att klara den tuffa miljön i plansilon och kräver ingen ytbehandling.

- Detta sammantaget gör att lantbrukaren sparar både pengar och tid och slipper stressen att behandla plansilon inför ensileringen, berättar Mikael Lindvall, marknadschef Lantbruksprodukter på Abetong.

LLC™-betongen är starkare än betongen i dagens plansilor. Den tål mekaniskt slitage, eftersom det är samma material rakt igenom hela betongelementet. LLC™-betongen är testad av CBI Betonginstitutet samt har testats flera år i verklig miljö.