En schysstare e-handel med Abicart och Hygglig

En schysstare e-handel med Abicart och Hygglig

E-handelsplattformen Abicart inleder ett samarbete med betallösningen Hygglig från Marginalen Bank. Tjänsten Hygglig Checkout lanserades på marknaden under 2016 med målet att skapa en trygg och enkel köpupplevelse till schyssta villkor för både köpare och handlare.

Hygglig Checkout erbjuder en av branschens lägsta avgifter, enkel integration och flera olika betalsätt för att tilltala både e-handlare och konsumenter.

– Vi vill möjliggöra trygg e-handel där avsikten är att göra köpupplevelsen så enkel och hygglig som möjligt. En professionell webb- och e-handelslösning från Abicart gör det enkelt för entreprenörer vilket är viktigt för oss, säger Haris Serhatlic, marknadschef på Marginalen Bank.

Till skillnad från många andra betallösningar så ges handlarna möjlighet att anpassa utseendet på checkouten utefter sin egen webshops grafiska profil för en sömlös shopping-upplevelse.

– Vårt motto är ”gör e-handel enkel” och vi vill också kunna erbjuda våra kunder flexibilitet. Att ingå ett partnersamarbete med Hygglig som uppfyller båda kriterierna känns väldigt bra, säger Raoul Hess, produktchef på Abicart.

Hygglig Checkout har profilerat sig som ”den hyggliga betallösningen” som ska bidra till schysstare e-handel. För e-handlaren innebär det bland annat att slippa dolda avgifter och långa bindningstider. En schysst fördel för konsumenten är att de blir påminda via sms vid utebliven betalning så att påminnelseavgift kan undvikas.

– Vi uppskattar verkligen Hyggligs tilltal gentemot både e-handlare och kund. De kommunicerar på ett sådant sätt som går väl i hand med Abicarts egna värderingar, fortsätter Raoul Hess.