Ny funktion för ökad kundnöjdhet – och fler köp

Visste du att en lång och komplex utcheckningsprocess online är en av de främsta orsakerna till att kunder väljer att inte slutföra sitt köp? Lösningen stavas Klarna Shipping Assistant som nu erbjuds till alla e-handlare hos Abicart.

Varje steg som läggs till i kassan minskar chansen till ett slutfört köp och kan till och med få kunden att ändra sig om att beställa överhuvudtaget. Med det senaste tillägget från Klarna minskar stegen i kassan, särskilt om ett förvalt fraktalternativ redan är ifyllt. Det här kan bli en avgörande faktor för många kunder eftersom de sparar både tid och energi. Med Klarna Shipping Assistant blir utcheckningen enklare än någonsin.

– Vi vill göra e-handel lättare för både våra handlare och deras kunder. Klarnas lösning kommer ge en bättre helhetslösning där frakt och betalning hänger bättre ihop och kan presenteras mycket smidigare. Slutkunden kommer få en bättre upplevelse, säger Raoul Hess, produktchef.

Ökad försäljning för våra e-handlare
Många e-handelsexperter anser fortfarande att utcheckningsprocessen är en utmaning som ännu inte har lösts. Men genom att erbjuda Klarna Shipping Assistant till våra kunder hoppas vi att de i sin tur ska kunna ge sina kunder en bättre shoppingupplevelse, och därmed öka sin försäljning. Tjänsten är kostnadsfri och ingår för alla kunder som har Klarna Checkout v3.

• webshop
  • betallösningar
  • shopping
  • klarna

Det ska vara riktigt enkelt att sälja online och snabbt få tillgång till en global marknad. Abicarts mission är ge alla möjlighet att starta och drifta en grym webshop! Abicart startade som Textalk Webshop redan 1998, och vi har idag en gedigen erfarenhet av e-handel – med mer än 3800 nöjda kunder. Med ny teknik förenklar vi det som du vill uppnå för att din webshop ska utvecklas och växa oss.

Veronica Lindblom

Presskontakt Marketing Manager