AB Kristianstadsbyggen sprider glädje med sitt annorlunda luciatåg i Kristianstad

Nyhet -

Med sina 10 mindre bilar vill ABK önska sina hyresgäster en glad lucia!

Det var ett något annorlunda Luciatåg som började rulla utanför C4-skolan klockan 07:00 i morse och körde en tur runt om i Kristianstad. Luciatåget innehåll allt som ett klassiskt luciatåg brukar med Lucia, tärnor, pepparkakor, tomtar med mera.

"Vi på ABK vill önska alla våra hyresgäster glad lucia och en god jul och passa på att sprida lite glädje. Därför bjuder vi på vårt alldeles egna Luciatåg, säger kommunikationschef Jonas Rosenberg".

Missade du luciatåget i morse så får du en ny chans i eftermiddag när det rullar från C4-skolan ca 15:30, till söder, centrum, Lyckans höjd, Näsby, Gamlgården, Sommarlust, och avslutas sen på Österäng. 🎅🤶🕯

Glad Lucia!