ABK bjuder in till sommarläger utanför Ängelholm. Bild: HSB Skåne

AB Kristianstadsbyggen bjuder på sommarläger

Till sommaren erbjuder AB Kristianstadsbyggen (ABK) 24 barn födda 2009–2012 att åka på en veckas sommarläger vid havet utanför Ängelholm. Det är ett samarbete med HSB Skåne som anordnar sommarläger i Magnarpskolonin vid Skälderviken. ABK har köpt 24 platser som tävlas ut bland de av ABK:s hyresgäster som anmält sitt intresse.

- På sommaren brukar vi anordna aktiviteter i våra bostadsområden, vilket vi även kommer att göra i år. Vi vill kunna erbjuda meningsfulla aktiviteter för barn och ungdomar och det är roligt att vi nu även kan erbjuda platser på sommarläger, säger ABK:s vd Henrik Strand.

Lägret innebär en vecka full med uteaktiviteter, pyssel, lekar, bad, en massa bus och nya bekantskaper. Förhoppningen är att lägret blir sommarens höjdpunkt för de barn som kommer dit.

För att vara med och tävla om en plats behöver barnet/barnen vara hyresgäst hos ABK och den som skickar in ansökan behöver ange en motivering till varför just barnet/barnen ska få åka. Senast 18 april ska ansökan vara inne. ABK väljer ut 24 vinnare som meddelas per telefon.

ABK betalar största delen av kostnaderna för lägret, samt står för transport med buss till och från lägret, men tar en symbolisk anmälningssumma på 200 kronor/barn. Priset inkluderar övernattning, måltider och bussresa dit och hem.

HSB Skåne följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande corona/covid-19 i relation till lägerverksamheten och kommer att informera anmälda deltagare så snart godkännande för kolloverksamhet sommaren 2021 kommit. Alla barn och ledare som deltar på kollot måste vara symtomfria.

AB Kristianstadsbyggen, ABK, är ett av Sveriges 25 största kommunala bostadsbolag. Vi förvaltar över 9 200 hyresbostäder och 240 butiker och kontor i Kristianstads kommun. Genom dotterbolag förvaltar vi dessutom kommunala äldre- och gruppboenden och Kristianstads arena. Med över 200 tillsvidareanställda är vi en av de största arbetsgivarna i Kristianstads kommun.