Några av de artister som uppträtt och ska uppträda på ABK:s gårdar i sommar och tidig höst.

ABK bjuder på ännu fler gårdskonserter - nu även med Douglas Nordenbelt!

Under augusti och september månad kommer AB Kristianstadsbyggen (ABK) fortsätta att bjuda på gårdsmusik runt om i kommunen, där åskådarna kan delta från öppna fönster, balkonger eller nere på gården på säkert avstånd. Hela 49 konserter är redan avklarade sedan i juni och nu väntas det 21 stycken till - fast denna gången med ett magiskt tillskott.

- Eftersom vi har märkt att gårdsmusiken har blivit väldigt uppskattad så har vi nu valt att addera något alldeles extra, berättar ABK:s vd Henrik Strand.

På majoriteten av gårdskonserterna kommer artisterna få sällskap av trollkarlen Douglas Nordenbelt som kommer bjuda på omöjlig magi mitt framför ögonen på publiken. Douglas tog svenska folket med storm efter sin succé i TV-programmet Talang och är nu en av landets populäraste trollkarlar.

- Det ska bli fantastiskt roligt att få vara en del av ABK:s gårdsmusik. Jag älskar att få underhålla människor och jag gillar verkligen denna typen av event eftersom det brukar bli något mer personligt, säger Douglas Nordenbelt.

Konserter är inbokade 24, 25, 26, 30, 31 augusti samt 1 och 2 september, i bland annat Rinkaby, Önnestad, Färlöv och Åhus. Konserterna kan komma att flyttas fram om vädret är dåligt, för aktuella speltider, se ABK:s webbplats.

Förutom Douglas och Anders Anton så uppträder även artister som Bengt-Erik Skantz med saxofon, Anders Larsson med “Elvis, Tommy Steele och jag” och två jazzduos från Blue Bird vid ABK:s fastigheter runt om i kommunen

Alla är välkomna att ta del av ABK:s gårdsmusik, viktigt att publik följer gällande restriktioner och folkhälsomyndighetens råd.

AB Kristianstadsbyggen, ABK, är ett av Sveriges 25 största kommunala bostadsbolag. Vi förvaltar nästan 9 300 hyresbostäder och 240 butiker och kontor i Kristianstads kommun. Genom dotterbolag förvaltar vi dessutom kommunala äldre- och gruppboenden och Kristianstads arena. Med över 200 tillsvidareanställda är vi en av de största arbetsgivarna i Kristianstads kommun.