ABK:s Världens mat på Kulturnatten

ABK:s Världens mat på Kulturnatten

Hungrig? Under Kulturnatten den 21 maj finns ABK på plats på Stora Torg med Världens mat. Boende på Gamlegården erbjuder smakportioner med mat och bakverk från bland annat Syrien, Somalia, Turkiet och Sverige!

Välkommen till Stora Torg mellan kl. 11.00 och 21.00 och testa en bit av världen!  En smakportion kostar 20 kronor.

Personal från ABK finns på plats för att berätta om nya bostadsprojekt och svara på frågor – ABK planerar att bygga 1000 bostäder 2016-2022.

Världens mat är en försmak på ABK:s Kulturdag på Gamlegården lördagen den 27 augusti då ännu fler föreningar finns på plats.

AB Kristianstadsbyggen, ABK, är ett av Sveriges 25 största kommunala bostadsbolag med runt 8 900 hyresbostäder i Kristianstads kommun. Vi förvaltar dessutom 300 butiker och kontor, alla kommunala äldreboenden och gruppboenden samt Kristianstads arena.