Hogan på Assistanskåren väljer Abkati

Hogan på Assistanskåren väljer Abkati

Att välja belysning med bra hållbarhet är A och O för Hogan som arbetar som bärgare på Assistanskåren i Sälen. Därför har han valt att utrusta sin bil med belysning från Abkatis sortiment.

Ett hårt jobb som räddar liv

Hogan började som bärgare för 37 år sedan och har genom åren hjälpt många bilister ute på vägarna. Det är ett omväxlande jobb där mycket händer, säger Hogan. Som bärgare behöver man vara redo att rycka in när som helst på dygnet och ofta är man den som är först till olycksplatsen och behöver delta i räddningsarbetet. Då är det viktigt att man har utrustning man kan lita på.

- Det är livsviktigt med bra belysning när jag är ute och jobbar. Det handlar om att rädda liv, berättar Hogan.

Abkati är med ute på vägarna

Många av uppdragen inkommer vid besvärligt väglag, och för Hogan som arbetar som bärgare på Assistanskåren i Sälen är snö, slask och mörker en del av vardagen. Det är det sämsta klimatet man kan råka ut för som lampa, säger han. Därför behöver bärgningsbilen vara utrustad med belysning som tål det mesta. För att kunna arbeta i alla väderförhållanden har Hogan valt att utrusta sin bil med belysning från några av de mest attraktiva leverantörerna inom belysningsbranschen – BriodLights, Nordic Lights och Lazer, alla tillgängliga från Abkatis sortiment. I filmen visas ett urval av bilens belysning, till exempel BriodLights TRIO som Hogan beskriver som en arbetslampa med fruktansvärt bra lyse.

- Jag har valt Abkati eftersom de har ett urval som ingen annan har. De levererar alltid produkter med hög kvalité och standard, säger han.

Hogan medverkar i tv-programmet Frusna vägar som just nu sänds på TV3.