Abkati jubilerar – 90 år i karosseribyggarnas tjänst

Abkati jubilerar – 90 år i karosseribyggarnas tjänst

År 2019 firar Abkati 90 år som grossist inom tillbehör till tunga fordon och maskiner. Sedan 1929 har Abkati haft en vision om att vara ett ledande bolag som distribuerar och säljer komponenter av högsta kvalitet genom att samarbeta med några av de största varumärkena och leverantörerna i branschen. Abkatis 90-årsjubileum kommer att firas den första veckan i december 2019 för att hylla företagets historia och berätta för omvärlden vilka vi är idag och delge våra ambitioner för framtiden.

Det har hänt mycket inom fordonsindustrin de senaste 90 åren. Landskapet har kontinuerligt förändrats med ökade behov av transporter och mer storskaligt arbete i skog och mark som ställt nya krav på fordon och maskiner. Där har Abkati stått som en trygg partner genom att aktivt lyssna på såväl återförsäljare och påbyggare som slutanvändare och anpassa sitt utbud och sina tjänster därefter. Fordonsbranschen står nu inför en utveckling med eldrivna och självkörande fordon, en spännande resa Abkati självklart är med på.

Nu i anslutning till födelsedagen kommer Abkatis kunder att kunna ta del av erbjudanden med särskilt attraktiva priser och för de som handlar i E-handeln finns dessutom möjlighet att vinna en Golden Ticket med presentkort i webbshopen.

Det är en ynnest att få arbeta på ett bolag med så mycket historia och erfarenhet. Nu tar vi vårt samlade kunnande in i framtiden samtidigt som vi gör stora satsningar på nya lokaler, lagerhanteringssystem och digitala lösningar så att vi står stabilt i 90 år till, säger Johan Johnsson, VD Abkati.

Välkommen att läsa mer om hur Abkati utvecklats under åren genom nedslag i intressanta händelser i företagets och Sveriges historia.