Abkati kan som en av de första leverantörerna på marknaden erbjuda ett färdigt ledrampskit till nya Volkswagen Caddy.

Abkati lanserar ledrampskit med klämfäste för nya VW Caddy – undvik fula borrmärken

Abkati kan nu som en av de första leverantörerna på marknaden erbjuda ett färdigt ledrampskit till nya Volkswagen Caddy. Kitet består av högpresterande BriodLights Edge 548 mm och levereras komplett med ett unikt modellanpassat klämfäste, alla ingående skruvar, Canbus interface och monteringsanvisningar.

Enkel montering med klämfäste

Alla komponenter som behövs till monteringen, inklusive monteringsanvisningar, ingår i kitet. Monteringen görs med ett unikt modellanpassat fäste som till skillnad från de flesta andra extraljusfästen på marknaden enkelt kläms fast, vilket gör att du slipper borra i bilen. Rampen kan monteras antingen bakom ribborna i grillen genom att först ta bort kofångaren, eller i linje med grillen genom att kapa ribborna och sedan fästa rampen. Edge 548 mm följer kofångarens naturliga form vilket gör att oavsett hur du väljer att montera rampen så integreras den väl i bilens design och ger ett snyggt och diskret intryck.

I ledrampskitet ingår även Canbus interface Digital Lightning 1200 från Modernum som är anpassat till VW Caddys helljussignaler och gör att kommunikationen mellan extraljusramp, övriga digitala system och bilens varningssystem fungerar optimalt.

Extraljusramp med extra allt

BriodLights Edge 548 mm är en E-märkt extraljusramp där stor möda lagts på att utveckla en WLTP-anpassad ramp där luftmotstånd och vikt minimeras. Den vinklade fronten gör inte bara sitt för luftmotståndet utan ser också till att snö och smuts inte fastnar på glaset utan blåser bort av fartvinden. Den avancerade optiken i reflektorn projicerar ljuset jämnt på och längs vägbanan och gör att rampens 7360 lumen med combo ljusbild lyser precis där det behövs.