Abkati och Laitis inleder samarbete med sikte på gruvindustrin

Abkati och Laitis inleder samarbete mot gruvindustrin

Abkati och Laitis har en lång historia av goda samarbeten och fördjupar nu relationen ytterligare med en gemensam satsning mot gruvindustrin.

Gruv- och metallindustrin är en av de viktigaste industrierna i norra Norrland och sysselsätter ca 13 000 personer. Abkati och Laitis gör nu en gemensam satsning för att leverera framför allt belysningsprodukter och -lösningar som ökar driftsäkerheten och arbetsmiljön. Genom att använda rätt belysning vid rätt moment förbättras sikten och arbetet effektiviseras.

Laitis är en stark aktör inom områdena bil och industri i norra Norrland med åtta butiker från Umeå i söder till Kiruna i norr. De är kända för god branschkunskap, högkvalitativa produkter och personlig service.

- Vi är mycket stolta och glada över detta strategiska samarbete. Vårt breda sortiment och nära kontakt med leverantörerna möjliggör en unik möjlighet att tillsammans med Laitis skapa färdiga lösningar och erbjudanden som i slutändan väsentligt förenklar arbetet för kunden, säger Richard Gradin, KAM eftermarknad Abkati.

För mer information kontakta:
Richard Gradin, KAM eftermarknad, richard.gradin@abkati.se, 040-315 950