Johan Eriksson kommer närmast från Strands och är grundare av Lastbilsprylar. Nu börjar han som säljare på Abkati.

Abkati rekryterar ny säljare

Abkati får en ny säljare. I augusti tar Johan Eriksson över som säljare när Runo Nielsen går i pension efter fjorton år på Abkati.

Runo Nielsen började på Abkati 2009 och har sett både företaget och branschen utvecklas under den tiden. En stor förändring var övergången från halogen till xenon och därefter till LED, samt utvecklingen av enbart extraljus till användning av ramper som extraljus.

- Det är roligt att ha varit en del av den omställning och utveckling som skett i branschen. Dessutom har jag haft förmånen att uppleva utvecklingen i branschens bästa bolag och med de bästa medarbetarna, säger Runo.

Stafettpinnen lämnas nu över till Johan Eriksson, tidigare säljare på belysningsföretaget Strands. Johan är i grunden bilmekaniker och har kört lastbil både i Sverige och ute i Europa. 2016 grundade han e-handeln Lastbilsprylar. Med sin mångåriga erfarenhet av lastbilar, kundservice och B2B och B2C försäljning kommer han vara ett värdefullt tillskott i Abkatis säljkår.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att bli en del av teamet på Abkati och erbjuda de bästa lösningarna för kundernas behov. Med min bakgrund har jag inte bara kunskap om själva produkten, utan vet också hur den fungerar och monteras, säger Johan.

Johan Eriksson tillträder sitt nya uppdrag den 1 augusti 2023.