Brigade Electronict AI-kameror: En teknologisk milstolpe inom trafiksäkerhet

Brigade Electronict AI-kameror: En teknologisk milstolpe inom trafiksäkerhet

AI-tekniken är på frammarsch, något som Brigade Electronics tagit fasta på i sin senaste kameralösning - en AI-kamera utvecklad för tunga fordon som synliggör döda vinklar och därmed ökar trafiksäkerheten. Enkel installation, hög tillförlitlighet tillsammans med den avancerade AI-tekniken gör den till en teknologisk milstolpe inom trafiksäkerhet.

Cyklister och fotgängare befinner sig ofta i förarens döda vinkel, vilket ökar risken för allvarliga incidenter. Brigade Electronics, ledande inom fordonssäkerhet, introducerar nu med hjälp av avancerad AI-teknik en revolutionerande lösning för att minska riskerna i trafiken - högupplösta AI-kameror för aktiv detektion av döda vinklar. Dessa kameror är utformade för att effektivt minska antalet olyckor där tunga godsfordon och vägtrafikanter är inblandade.

Hur fungerar kameran?

Det finns två olika typer av kameror, en som ska placeras fram på fordonet och en som ska placeras bak. Kamerorna är utrustade med högupplösta bildsensorer och inbyggd databearbetning, vilket gör dem kapabla att noggrant och tillförlitligt identifiera människor. När systemet upptäcker en person inom det angivna området larmar systemet föraren visuellt via fordonets skärm och/eller hörbart för att förhindra en potentiell kollision. Systemet är tränat med specialutvecklade algoritmer som förbättras kontinuerligt för att öka detektionsprecisionen.

Enkel installation och hög tillförlitlighet

Kamerorna är designade för att vara enkla att installera och använda med en "plug and play"-funktion som gör dem idealiska för användning i stora fordonsparker. Snabb uppstartstid och direkt anslutning till Brigade-monitorer eller ljudenheter gör att förarna kan lita på systemet från det ögonblick de startar fordonet. Brigade Select-kontakter garanterar en enkel och säker anslutning. Med en IP69K-klassning är kamerorna robusta och skyddade mot extrema väderförhållanden och damm.