Att bli strandad på en parkeringsplats eller vägren med ett urladdat batteri, är något många av oss fasar. Med CS Free laddar du batteriet snabbt och lätt, var du än befinner dig.

CS Free – batteriladdaren som ger dig frihet när du behöver den

Att bli strandad på en parkeringsplats eller vägren med ett urladdat batteri, är något många av oss fasar. Nya CS Free från CTEK är världens första portabla batteriladdare med underhållsladdning och adaptive boost för 12V fordon. Med CS Free laddar du batteriet på 15 minuter var du än befinner dig och sen är du redo att komma iväg. Det kallar vi frihet!

Kanske använder du inte din bil så ofta? Eller kanske har du en motorcykel eller båt som bara rastas när vädret tillåter? Det är inte ovanligt att batteriet på fordon som inte används regelbundet laddas ur. Om du då inte har en batteriladdare nära till hands, är du försatt i en knipa som är svår att ta sig ur snabbt och lätt. Nya CS Free från CTEK är en portabel batteriladdare framtagen för just sådana tillfällen. CS Free är också ett bra alternativ för dig som bor i lägenhet och saknar möjlighet att koppla i en laddare till ett eluttag vid parkeringsplatsen.

Ladda batteriet hemma

CS Free laddar du enkelt upp hemma i ett vanligt eluttag och tar sedan med dig för att lätt och snabbt ladda ditt batteri när och om det behövs. När du laddar batteriet så visar nedräkningsfunktionen hur lång tid det är kvar tills det portabla batteriet är helt fulladdat. Normalt är det klart på endast en timme! Batteriet förblir sedan fulladdat – i upp till ett år – tills du behöver använda det.

Powerbank med multipla användningsområden

Med CR Free kan du ladda och underhållsladda batteriet till både din bil, båt och motorcykel, eller vilket annat 12V-fordon som helst. Dessutom fungerar CS Free utmärkt till också andra portabla teknikenheter så som mobil, bärbar dator och kamera. Med andra ord är det en 12 V powerbank för ditt fordon och övriga teknikprylar som fungerar med både bly- och litiumbatterier.

Adaptive boost för snabb och säker laddning

Adaptiv boost innebär att du på 15 minuter får igång ditt urladdade batteri, utan att behöva ansluta till ett elnät. Till skillnad från de flesta produkter för starthjälp känner CS Free av batteriets tillstånd, analyserar och räknar sedan ut det säkraste sättet att ge tillräckligt med ström för att starta fordonet – utan att använda för mycket ström. Laddningen är helt säker för både dig, ditt batteri och fordonets elektronik. CS Free är adaptiv upp till 20A och passar batterier upp till 130Ah, både bly- och litiumbatterier (12 V LiFePO4).