Njord GO – effektiviserar laddningen av ditt elfordon

Allt fler elfordon syns på vägarna vilket har bidragit till en ökad efterfrågan på laddningslösningar för just elfordon. Med nya Njord GO från CTEK laddas elbilen både enkelt, snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Och du kan ta med den vart du än åker.

Säker laddning i kompakt format

Njord GO är laddaren som ger snabb och pålitlig laddning för elfordon oavsett om du är hemma, på jobbet eller på resa. Njord GO är kompakt och flexibel, men ändå väldigt tålig och robust. Den är fullspäckad med säkerhetsfunktioner som inbyggd säkring, jordfelsbrytare och avkänning av DC‑läckströmmar, vilket gör den säker och pålitlig.

För att börja använda Njord GO behövs ingen installation. Du ansluter enkelt enheten till ett CEE-uttag, sen sätts laddningen igång automatiskt. Laddarens tydliga LED-gränssnitt ger dig klara indikationer om enheten till exempel behöver laddas, har laddat klart eller försöker koppla upp sig mot CTEK-appen.

Full kontroll över laddningen med app

Genom att ladda ner den kostnadsfria CTEK-appen och koppla ihop den med din Njord GO via Bluetooth eller Wifi, får du fullständig kontroll över aktuell och planerad laddning för fordonet. Via appen kan du bland annat starta, stanna och tidsinställa laddningen var du än befinner dig. Du kan även se laddhistorik och justera laddstyrkan. Njord GO har en laddkapacitet på upp till 11 kW.

Godkänd för miljörabatt ”Grön teknik”

Njord GO är godkänd för skattereduktion med upp till 50% via Skatteverkets avdrag Grön Teknik. För att du som konsument eller företag ska få miljörabatten så måste en elektriker köpa in Njord GO, montera den och det tillhörande väggfästet samt ett 3-fas uttag (eller besiktiga ett befintligt uttag). Läs mer om vad som gäller för installation av Grön Teknik här.

Njord GO väggfäste är den optimala förvaringen för din Njord GO med enkel åtkomst till EVSE och med smidig kabelförvaring. Du kan lätt plocka bort laddaren när du vill ta den med dig, men även låsa fast den med hänglås i väggfästet för tryggare förvaring.