Till vänster; Tomas Can och Kristian Larsson

ABS Wheels värvar veteraner från Däckia och Bildemo

ABS Wheels har anställt Tomas Can som tidigare var stationschef på Däckia Spånga Center. Tomas har över 10 års erfarenhet av däckhotell, logistik och struktur. Samtidigt har man satsat på företagssegmentet och anställt Kristian Larsson som har 17 års erfarenhet från Bildemo.

- Jag är så entusiastisk och glad över förtroendet att få leda och driva däck-sektionen på ABS Wheels. Mina år på däckia har gett mig otroligt mycket kunskap i branschfrågor rörande däck, hållbarhet och ledarskap, jag är glad att de ser min kunskap som en tillgång säger Tomas Can, däckexpert på ABS Wheels

Kristian Larsson har värvats från Bildemo med uppdraget att få igång den fysiska försäljningen för ABS Wheels. Hans 17 åriga erfarenhet som företagssäljare ger ABS stor insyn och kunskap inom segmentet B2B.

- ABS är idag ett av Sveriges starkaste fälgvarumärken med ett högt anseende, särskilt när det gäller bilfälgar, jag tror starkt på det här företaget och det är den största anledningen till varför jag sökte mig dig säger Kristian Larsson, företagssäljare på ABS Wheels

Bra att veta:

ABS Wheels rankas som ett av Sveriges snabbast växande bolag. Det är ett prisbelönt företag med flera utmärkelser. Di gasell, mästargasell, årets superföretag men även årets företagare är priser som ABS Wheels vunnit senaste åren.

Bolaget tror på ett samband mellan en hållbar affärsmodell och långsiktig uthållighet i lönsamhet och tillväxt.

För mer information, vänligen kontakta:

Jorge Castro, Marknadschef, ABS Wheels Sweden AB, telefon 0700185336