Andie Lahdo Vd på ABS Wheels presenterar stolt den nya sajten för Europeisk marknad

ABS Wheels lanserar E-handel i 12 nya länder.

ABS Wheels expanderar sin e-handel till nya marknader. Satsningen sker genom en ny global plattform som man har byggt in-house.

En vidareutveckling av ABS Wheels framgångsrika koncept

För snart 10 år sedan revolutionerade ABS Wheels däck & fälgbranschen med en då unik lösning. Där kunde bilägare med hjälp av sitt registreringsnummer lista de däck och fälgar som passade bilen.

-Med en databas innehållande över 90 miljoner däck och fälgkombinationer kunde vi snabbt ställa in och anpassa våra utländska sajter mot landspecifika bilparker och produktutbud. Allt bygger på en relativt enkel sökning med bilens registreringsnummer säger Andreas F. som är eCommerce architect på ABS Wheels.

Flera utmaningar längs vägen

Efter flera försök med en extern e-handelsutvecklare insåg vi att systemet var för komplext och krävde mycket produktkunskaper. Därmed beslutade vi oss för att utveckla plattformen själva utan att göra avkall på våra egna och kunders behov. Efter en noggrann planering och en hel del kodning är det äntligen dags, vi har nu en skräddarsydd plattform som snabbt går att ställa om för språk, betalningsalternativ, frakt samt lokalanpassad retur- och köpevillkor.

-Nu har vi en skalbar plattform som baseras på vår verksamhets affärsmål och visioner.Berättar Tobias Hellström, marknadschef på ABS Wheels.

– Vi har tagit det som vi gjort bra och gjort det ännu bättre genom att optimera varje led i vår verksamhet.
I och med den nya e-handelsplattformen tror jag att vi har stora förutsättningar att rikta in oss mot en bredare marknad, och på så sätt ta oss närmare vår vision om att bli den mest eftersökta och tillförlitliga däck- och fälgleverantören i Europa avslutar Andie Lahdo, grundare och VD på ABS Wheels.

Följ ABS Wheels snabba expansion ut i Europa och se hur den nya plattformen presterar i exemplet på den holländska sidan här www.abswheels.nl

Pressbild: ABS Wheels

ABS lägger stor vikt vid att kunna erbjuda ett brett sortiment av trendiga fälgar av högsta kvalitet,
till ett bra pris.

ABS Wheels Gasell företag fem år i rad sedan 2017.  Superföretag -2020, -2120 och varit nominerade på EY Entrepreneur Of The Year, Motorgalan, Sales awards, chefgalan och Serendipity Challenge.

Bolaget är även ett av finalbolagen hos Breakit Impact Challenge.

Det mest ärofyllda priset vann ABS Wheels år 2019 när man korades till Årets företagare - ett pris som delas ut av Företagarna.