Andie Lahdo på scen under "Framtidskoll eventet" på Arlandagymnasium.

Andie Lahdo, VD för ABS Wheels, Inspirerar Ungdomar vid "Framtidskoll" aulaföreläsning på Arlandagymnasiet.

Onsdag den 27 september 2023 – Närvarade Andie Lahdo, VD för ABS Wheels, som en yrkesrepresentant vid Ung Företagsamhet Stockholms årliga "Framtidskoll" event på Kulturum.

Andie Lahdo delade med sig av sin företagssuccé och inspirerade över 600 entusiastiska årskurs 9 elever med sina insikter.

Andie Lahdo, en uppfinnare och entreprenör som har lett ABS Wheels till imponerande tillväxt de senaste åren, var hedrad över att vara en del av detta inspirerande tillfälle. Han påminde om att han själv hade anknytning till skolan och kände en personlig koppling till evenemanget.

På Scenen deltog även Solyana S. Arlanda flygplats, Anna S. Arlandastad
Jean-Piere P Hotell Kristina och Petri T. Skoklosters slott
Moderator var Elin Henningsson.

Andie Lahdo sa: "Det är fantastiskt att vara här idag, i samma gymnasium som jag själv utbildade mig till fordonstekniker mellan åren 1989-1991.

Det är en ära att få återvända och dela mina erfarenheter med framtida generationer av entreprenörer."

Framtidskoll föreläsningen är en viktig del av Ung Företagsamhet Stockholms arbete med att inspirera och utbilda ungdomar om entreprenörskap och företagsamhet. Andie Lahdos medverkan tillförde en stor dos inspiration och praktiska råd till eleverna, som nu har ännu större insikt i möjligheterna som väntar dem i framtiden.

Om ABS Wheels: ABS Wheels är en ledande aktör inom försäljning av däck och fälgar online. Med fokus på kvalitet, snabb leverans och enastående kundservice har företaget snabbt vuxit och blivit ett pålitligt val för bilentusiaster och fordonsägare runt om i Sverige.

Om Ung Företagsamhet Stockholm: Ung Företagsamhet Stockholm är en ideell organisation som arbetar med att inspirera och utbilda ungdomar om entreprenörskap och företagsamhet. Genom olika utbildningsprogram och evenemang stärker de unga människors förmåga att skapa och driva egna företag samt förbereder dem för framgång i arbetslivet.

För mer information om ABS Wheels och deras framgångsrika resa inom e-handel med däck och fälgar, besök www.abswheels.se.

För mer information om Ung Företagsamhet Stockholm och deras initiativ för att främja entreprenörskap bland ungdomar, besök www.ungforetagsamhet.se/stockholm.

Pressbild: ABS Wheels
från vänster, Andie, Solyana, Anna, Jean-Piere och Elin Henningsson.

ABS lägger stor vikt vid att kunna erbjuda ett brett sortiment av trendiga fälgar av högsta kvalitet,
till ett bra pris.

ABS Wheels Gasell företag fem år i rad sedan 2017.  Superföretag -2020, -2120 och varit nominerade på EY Entrepreneur Of The Year, Motorgalan, Sales awards, chefgalan och Serendipity Challenge.

Bolaget är även ett av finalbolagen hos Breakit Impact Challenge.

Det mest ärofyllda priset vann ABS Wheels år 2019 när man korades till Årets företagare - ett pris som delas ut av Företagarna.