ABS Wheels marknadschef Jorge Castro

Jorge Castro bland årets marknadsförare

Fordonsbranschen i Sverige har många framgångsrika talanger och modiga företag. I årets Gala har ABS Wheels egna marknadschef blivit en av finalisterna.

Som ensam E-handlare på listan är ABS Wheels mycket nöjda med nomineringen.

- Jag är jätte glad. Dom vi tävlar mot är företag i Miljard klassen med mycket större marknadsbudget än oss. Vi har lyckats växa stort på rekordtid tack vare bra marknadsföring, sen vill jag även poängtera att jag har haft fantastiskt bra stöd från ABS Wheels VD, Andie Lahdo i alla kampanjer, kanske inte när jag bad människor att tatuera vår logotyp, berättar marknadschef Jorge Castro och skrattar.

Så här lyder nomineringen:

”Digital marknadsföring, hands-on. Som givit både ökad omsättning och förbättrat resultat. ABS Wheels kan tack vare taktisk gerillamarknadsföring i bilmedier på internet visa på en imponerande tillväxt inom E-handel med däck och fälg. För en liten budget, kreativitet och med hårt, taktiskt arbete har de lyckats driva mycket trafik till deras nätbutik. Något som inneburit stora kommersiella framgångar för företaget. ABS Wheels tänker nytt”

Mer om galan:

MotorGalan är en fest där branschens alla hjältar får stå i fokus. Ett evenemang där alla delar av branschen möts för att utbyta erfarenheter och tillsammans fira branschens hjältar.

Den 8 november i Stockholm på Berns uppmärksammas fantastiska människor och företag inom motorbranschen för att kora Årets vinnare i ett flertal kategorier.