Bil som gör en färgad burnout med Highway Max Colored Smoke däck

Gender reveal: Avslöja barnets kön med färgad däckrök

Att avslöja könet på bebisen i magen med en fest blir vanligare och vanligare. Denna sortens fest är inte samma som en babyshower utan är för den som inte redan vet könet på bebisen men vill avslöja det tillsammans med sina nära och kära.

Att avslöja könet kan man göra på minst sagt olika sett, ett sätt är att göra en bourn-out med färgat däckrök.

Trenden är populär i USA och Australien, efterfrågan beräknas vara stor även hemma i Sverige. ABS Wheels ställde frågan på sina sociala medier och intresset var stort.

Samarbetet har inlets med BurnOut gurun Mitch Grant. Ägaren och grundaren bakom succé företaget Highway Tires vars idé är att sälja däck som bildar färgad rök, vad däcken innehåller exakt är en företagshemlighet han inte vill avslöja.

Den svenska fälgtillverkaren passade på att ställa två frågor till ägaren inför det nya samarbetet.

Mitch, vilket är ditt favoritdäck?

-Hot Pink har varit en gamechanger. Den extrema ljusstyrkan i färgen ger en fantastiskt känsla säger Mitch Grant, VD på Highway Max Colored Smoke

ABS är en av de ledande fälgaktörerna i Sverige. Tror du att de kommer att sälja mycket?

-Det är en nischprodukt med hög marginal vars popularitet ökar globalt så absolut avslutar Mitch

Trenden har funnits i ett antal år utomlands, Fox News var en av de första nyhetstidningarna som fick berätta lijewski storyn, något som blev lite av en viral nyhet.

- Varför inte meddela grannar och vänner om könet på barnet med en rejäl rosa eller blå burnout säger Andie Lahdo, ABS Wheels VD

Företages marknadschef blir den första som sätter trenden på film hemma i Sverige.

- Det ska bli riktigt roligt att filma min polares Gender Reveal om 4 månader, man får dock vara försiktig så att man inte stör eller skadar någon medtrafikant säger Jorge Castro, ABS Wheels marknadschef.

Bra att veta:

Produkterna kommer att finnas officiellt tillgängliga för första gången på svensk marknad den 13 april 2021 på abswheels.se.