Fälgnyheter från FondMetal 2023. Kari, 172 och Elatha

Nya fälgnyheter 2023 från FondMetal presenteras av ABS Wheels

ABS Wheels presenterar nya fälgnyheter från FondMetal

Den anrika Italienska fälgtillverkaren FondMetal lanserar i år tre nya fälgmodeller. Fälgarna Elatha, Kari och 1972 är särskilt utvecklade för El och prestanda-bilar. FondMetal är ett välkänt namn inom F1, där man producerat aerodynamiska lättviktsfälgar för F1-bilar sedan 1993.

“Det är just genom erfarenheterna vi erhållit från F1 som banat vägen för utformningen av våra nya fälgar F1-bilar och El-bilar har liknande behov även om målen skiljer sig åt. Aerodynamiska fälgar i kombination med minimal vikt ger F1-bilar högre fart och El-bilar längre räckvidd säger Armando Prati verksamhets-chef på FondMetal.

1972 Jubileumsfälgen

Fondmetal startade tillverkningen av prestanda-fälgar redan 1972 och har därmed hunnit att fylla 50år. Detta firar man med att lansera en jubileumsfälg som man valt att kalla 1972. Fälgen har hämtat inspiration från deras första fälg men utformats efter dagens tekniker och givits areodynamiska egenskaper. Resultatet är en stilren fälg med toppmodern prestanda och en touch av retro. 1972 kommer i tre olika utföranden såsom Glossy Black, Glossy Black Bronze machined och Glossy Black Machined.

1972 - Glossy Black

Elatha

Solid fälg med aerodynamiska egenskaper för minimalt luftmotstånd. Fälgen har en sportig-look och rikligt utrymme mellan ekrarna, vilket inte bara är snyggare utan också gör det lättare att hålla fälgen ren. Elatha kommer i tre olika utföranden såsom Glossy Black, Glossy Black Bronze machined och Glossy Black Machined.

Elatha - Black Bronze

Kari

Klassisk multiekrad fälg i modern utformning med särskilda element för optimal aerodynamik. Kari är utvecklad för att vara estetiskt tilltalande utan att ge avkall på prestanda. Kari kommer i tre olika utföranden såsom Glossy Black, Glossy Black Bronze machined och Glossy Black Machined.

Kari - Glossy Black Machined

Pressbilder ABS Wheels

ABS lägger stor vikt vid att kunna erbjuda ett brett sortiment av trendiga fälgar av högsta kvalitet,
till ett bra pris.

ABS Wheels Gasell företag fem år i rad sedan 2017.  Superföretag -2020, -2120 och varit nominerade på EY Entrepreneur Of The Year, Motorgalan, Sales awards, chefgalan och Serendipity Challenge.

Bolaget är även ett av finalbolagen hos Breakit Impact Challenge.

Det mest ärofyllda priset vann ABS Wheels år 2019 när man korades till Årets företagare - ett pris som delas ut av Företagarna.