Till vänster ses ABS Wheels VD Andie Lahdo, till höger Henrik Olsson från CMS Automotive Trading GmbH

Svensk fälgtillverkare blir generaltagent för CMS Wheels

CMS Wheels är ett av europas största fälgtillverkare med en årlig produktion på 10 miljoner fälgar. CMS har funnits i mer än 30 år och innehar samarbeten med stora företag som Mercedes, Audi, Porsche, Lancia, Volkswagen och BMW.

Varumärket CMS Wheels kommer nu att finnas på ABS Wheels e-handelssida där svenska ABS ska verka som ansiktet utåt för den svenska marknaden.

Vad tycker du om samarbetet med ABS Wheels?

- Vi är i början med vårt samarbete men ni verkar vara rätt partner för oss i Sverige, vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete, jag är absolut övertygad om att märket CMS med er hjälp blir större i Sverige säger Henrik Olsson, Sales & export på CMS Automotive Trading GmbH

Vilka fälgar tror du kommer sälja bäst från CMS sortiment i Sverige?

- Mest säljande fälgar i vinter bli C22,C30,C28 och C27 under våren kommer det säkert bli C23,C25, C29 och C28 i diamond black avslutar Henrik.

ABS Wheels VD är mycket nöjd över förtroendet och kommer redan nästa vecka att planera säljsstart för CMS Sverige.

- Det är fantastiskt att ha ett så starkt varumärke i ryggen, vi har i dagsläget många ledande varumärken i vårt sortiment och det är alltid kul att utöka utbudet, vi är trots allt en e-handlare säger Andie Lahdo, ABS Wheels VD