Mathias Forsberg, Arne Andersson och Andie Lahdo

Vi snackar Ehandel med Ehandelsinkonen Arne Andersson

Sigtuna kommun är en av Sveriges bästa e-handelskommuner enligt Sveas årliga kartläggning. Deras satsning ligger just nu i att inspirera företagare till att börja med E-handel.

I årets digitala näringslivsträff fanns Sveriges främsta e-handelsexpert Arne Andersson tillsammans med Andie Lahdo, ABS Wheels VD.

- Det var jättetrevligt och kanonkul att sitta med Sigtuna kommun som har E-handel som tema. Det är superviktigt att vara med på e-handelsresan med tanke på den kraftiga utvecklingen vi ser sade Arne Andersson.

"Arne på posten" som han också kallas är en flitig e-handelsfigur. På plats fanns näringslivschefen Mathias forsberg med det lokala kamerateamet och ABS Wheels. Tanken bakom eventet var att inspirera andra företagare som ännu inte integrerats med den växande e-handeln. Andie Lahdo fick ge sina bästa tips för en lönsam och lyckad e-handel.

- Utvecklingen går framåt och vi har sedan slutet på 2014 satsat stenhårt på e-handel. Att få lyssna och samtala med Arne har gett oss stor insyn och inspiration säger Andie Lahdo, ABS Wheels VD.