Årets största mångfaldsseminarium lockar kända talare

Diversity Challenge firar i år femårsjubileum. Den 2 februari samlas kända talare och studenter från hela landet på IVA i Stockholm för att diskutera kring varför mångkulturell kompetens behövs på den globala arbetsmarknaden samt hur svenska företag kan jobba med mångfald för att utveckla sina affärer och sin konkurrenskraft.

Talare på årets mångfaldsseminarium är:
Leif Östling, VD på Scania
Helen Siljebrand, HR-chef på IKEA Kungens Kurva
Per Larshans, Personal- och Hållbarhetschef på Max Hamburgerrestauranger AB
Alexi Rönnlund, finalist i Diversity Challenge 2007
Seminariet leds av moderator Dilsa Demirbag-Steen, känd författare och frilandsjournalist.

Under dagen presenteras även årets finalister i Diversity Challenge. Diversity Challenge är ett program där högskolestudenter med goda akademiska meriter och mångkulturell erfarenhet kvalificerar sig till ett antal attraktiva praktikplatser hos programmets partnerföretag. Årets mångfaldspris på 10 000 kr kommer också att delas ut till den student som med bästa bidrag besvarat frågan ”Hur kan svenskt näringsliv utveckla sina affärer i dagens mångkulturella samhälle?”.

Diversity Challenges mångfaldsseminarium kommer att äga rum den 2 februari på Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) på Grev Turegatan i Stockholm mellan 7.45 och 12.

Årets partnerföretag är:
IKEA, Nordea, Scania och Unilever

Det finns fortfarande några platser kvar till seminariet! För att anmäla dig, kontakta Märta Nord på 070-340 94 42 eller marta@lodestarcommunication.com. Det kommer att finnas möjlighet till privata intervjuer, men tiderna är begränsade och måste förbokas.

För mer information om Diversity Challenge, kontakta:
Marika Treschow, VD, Academic Search och initiativtagare till Diversity Challenge
E-post: marika.treschow@academicsearch.se

• academic search
  • arbetsliv
  • diversity challenge
  • ekonomi
  • globalisering
  • ikea
  • mångfald
  • nordea
  • rekrytering
  • scania
  • studenter
  • unilever

Detta är Diversity Challenge
Academic Search startade Diversity Challenge hösten 2005 och med årets upplaga firar Diversity Challenge 5 år. Syftet med Diversity Challenge är att öka mångfalden inom svenskt näringsliv samt att erbjuda unga akademiker med mångkulturell kompetens möjlighet till praktikplats hos Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.

Detta är Academic Search
Academic Search International är ett av Sveriges mest erfarna konsultföretag inom strategisk rekrytering och taktisk bemanning i de högkvalificerade segmenten. Academic Search arbetar utifrån modellen Competence Life Cycle, ett helhetsperspektiv som ser till relationer både före och efter rekryteringen. Academic Search har cirka 30 anställda och finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. www.academicsearch.se.

Marika Treschow

Presskontakt Senior adviser, Academic Search 070-735 50 40