Academic Work har nöjdast kunder i branschen

Sedan 2011 har Academic Work haft nöjdast kunder i branschen. Bemanningsbranschen är den bransch där kunderna har absolut högst krav och förväntningar:

– Det behöver påpekas att en bransch som har så här höga krav och förväntningar på sig och samtidigt har en så pass hög nöjdhet så signalerar det att företagen gör mycket rätt, säger Johan Parmler, vd Svenskt Kvalitetsindex i pressmeddelandet.

Det har under många år varit en relativt liten skillnad mellan företagen som toppar SKIs lista. I år är skillnaderna större än tidigare och Academic Work är det bolag som ökar mest av alla.

– Jag är enormt stolt och glad över att vi når topplaceringen för sjunde året i rad. Det här är ett bevis på att våra medarbetare gör en mycket stark insats när det kommer till att möta våra kunders förväntningar. Resultatet sporrar oss att fortsätta att vara lyhörda och att utveckla våra tjänster så att vi kan hjälpa våra kunder att nå sina mål, säger Magnus Wingmark, VD Academic Work.

Om undersökningen:

Undersökningen är genomförd av Svenskt Kvalitetsindex. Här kan du hitta undersökningen i sin helhet - Svenskt Kvalitetsindex om Företagstjänder 2017

För mer information var vänlig kontakta:

Helena Bongsell
Presskontakt, Academic Work
Mob: +46 736 44 41 28
E-mail: helena.bongsell@academicwork.se

• Anställningsfrågor, kollektivavtal

• utmärkelser

Academic Work grundades 1998. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären – young professionals. Academic Work finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. I Sverige har vi 16 kontor – i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Västerås, Gävle, Örebro, Sundsvall, Umeå, Luleå och på Arlanda-flygplats utanför Stockholm. 2016 omsatte Academic Work 2 miljarder kronor i Sverige och totalt 2,5 miljarder kronor i koncernen. På våra kontor i Sverige är vi fler än 500 personer som jobbar heltid och vi får bra hjälp från våra drygt 350 deltidsanställda assistenter. Under 2016 jobbade fler än 15 000 konsulter via oss ute hos någon av våra kunder. www.academicwork.se