Salesforce-partners i Norden går ihop – utbildar konsulter via Academy

Salesforce är idag en av de snabbast växande tekniska plattformarna för kundrelationer. Den snabba tillväxten har lett till en enorm brist på kompetens inom Salesforce. För att råda bot på det går nu några av Salesforce kunder och partners ihop och tar hjälp av Academy, ett systerbolag till Academic Work, för att få fram ny kompetens.

Academy for Salesforce blir den andra intensivutbildningen där Salesforce kunder och partners går ihop för att utbilda konsulter i CRM-plattformen. I våras utbildades de 15 första Salesforce-konsulterna via Academy. Nu lanseras ytterligare ett program, denna gång med deltagare från både Sverige och Norge. Det blir därmed också det första landsöverskridande programmet som Academy genomför.

– Efter vårens succé känns det otroligt roligt att kunna lansera ytterligare ett program för att få fram ny kompetens inom Salesforce. Denna gång för kunder i både Sverige och Norge. Vårens program lockade många sökande, och vi väntar oss samma anstormning i höst igen, säger Jimmy Söderström, Vice Managing Director & Head of Sales på Academic Work.

Deltagarna kommer under en 12 veckors utbildning i bootcamp-format lära sig grunderna i programmering (Apex) och databaser, och djupdyka i Salesforce-plattformen med fokus på såväl Sales Cloud som Marketing Cloud. Efter examen anställs deltagarna som konsulter hos Academic Work med uppdrag hos ett av Salesforce partnerbolag eller slutkund i Sverige eller Norge. Konsulterna kommer, tillsammans med IT-arkitekter och utvecklare, arbeta med att anpassa plattformen efter kunders behov samt utbilda användare i plattformen. Företagen som kommer anställa konsulter från programmet är Accenture, Axis Communications, Bisnode, Bonnier News Tech, Glimt, Pia Relations, Recoordinate, Rocs, Sirocco och Telia.

– Som konsultbolag är vår personal vår främsta tillgång och med hjälp av den flexibla utbildnings- och rekryteringsmodell som Academic Work och Academy erbjuder kan vi få tillgång till spetskompetens snabbt, säger Johanna Öman Engblom, Marketing Manager & David Ögren, Operations Manager på Recoordinate.

Den kostnadsfria utbildningen bygger likt Academys andra utbildningar på den amerikanska metodiken Accelerated Learning, vilket innebär praktiskt lärande i högt tempo. Utbildningen kräver inga förkunskaper men ställer höga krav på deltagarnas motivation och förmåga, något som testas i rekryteringsprocessen.

Programstart är 13 januari och ansökan till programmet öppnar idag. Mer information hittar du på academy.se

Om Academy
Academy, ett systerbolag till Academic Work, erbjuder intensivutbildningar baserade på utbildningsformen Accelerated Learning. Syftet är att förbereda och utbilda människor med rätt förmågor och ambition för nya utmaningar och karriärer. Academy kombinerar en rekryteringsprocess som lägger vikt vid kandidaternas personliga egenskaper med skräddarsydda utbildningspaket, som är framtagna tillsammans med några av de bästa lärarna inom sina respektive fält. Academy grundades 2015 och är verksamt i Sverige, Finland, Norge och Tyskland med huvudkontor i Stockholm. www.academy.se