Acando och Norstedts Juridik utökar sitt långsiktiga samarbete

Acando och Norstedts Juridik har tecknat avtal om SAP drift- och applikationssupport.

Avtalet innebär att Norstedts Juridik AB och deras danska systerbolag Magnus Informatik A/S kommer att få snabb och effektiv support inom i princip alla områden inom SAP.

"Acando stöder sitt samarbete och åtagande mot oss, genom att vi kommer arbeta efter en process baserad på en anpassning av ITIL. I och med avtalet med Acando får vi ett snabbt kliv in i ITIL", säger Harald Magnusson, Chef för Interna system på Norstedts Juridik.

"Acando har arbetat med Norstedts Juridik under många år och det här avtalet är ett kvitto på att Acando är en helhetsleverantör inom SAP och med ett starkt erbjudande inom SAP Application Management", säger Lars Wollung, vd Acando AB.

För mer information vänligen kontakta:
Harald Magnusson, Chef Interna System, Norstedts Juridik +46 31 775 1731
Lars Wollung, VD och koncernchef Acando, +46 8 699 73 09
Marianne Olsson, Informationschef, Acando, +46 8 699 7450.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis ca 1,5 miljarder kronor och har över 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på OMX Nordiska Börs. Företagskulturen baseras på kärnvärdena: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se

Norstedts Juridik
Norstedts Juridik är ett ledande informationsförlag och programvaruföretag inom juridik, skatt, ekonomi och offentlig förvaltning. www.nj.se