Pressmeddelande -

JO&JOE premiäröppnar i surfparadiset Hossegor – Ny lifestyleanläggning i samarbete med surfmärkena Quiksilver och Roxy

Den 29 maj öppnar AccorHotels sin första JO&JOE-anläggning i den populära surfsemesterorten Hossegor i sydvästra Frankrike. Tillsammans med de ikoniska surfvarumärkena Quiksilver och Roxy erbjuder man en helt ny upplevelse för Millennials – ett Open House där besökande ”tripsters” och närboende ”townsters” kan mötas och umgås.

JO&JOE Hossegor består av en stor byggnad i lokal arkitektonisk stil och en tillhörande trädgård på 10 000 kvadratmeter. Hotellkedjans första hotell följer varumärkets unika koncept som blandar det bästa från hotell, vandrarhem och privatuthyrning. Här erbjuds flera olika övernattningsmöjligheter; Together, där man delar rum med 7–12 andra personer, Out of the Ordinary, ett unikt komponerat rum för upp till 10 personer, och Yours, ett privat rum för 2-5 personer.

I hotellets allmänna utrymmen finns dekorativa inslag som inspirerats av Quiksilver och Roxy. Här kan gästerna koppla av, laga mat och tvätta i Happy House, eller hänga i Playground där man hittar hotellets bar och restaurang samt kan delta i olika aktiviteter såsom konserter och workshops. I hotellets pop-up butik kan gästerna även hyra eller köpa surfutrustning och tillbehör.

Surfsamhället Hossengor är hemmabas för både Quiksilver och Roxy som genom sin lokala kännedom och sina starka varumärken är naturliga samarbetspartners till JO&JOE:s första anläggning. Företagens ambassadörer kommer också att synas på hotellet när de leder workshops, masterclasses och event.

– Att skapa denna anläggning på bara tre månader var en galen utmaning, men har gjorts möjlig tack vare vårt teams effektiva tillvägagångssätt samt stöd från våra partners Quiksilver och Roxy. Med det här ambitiösa projektet blåser vi en förändringens vind genom hotellmarknaden, säger Cedric Gobilliard, SVP Lifestyle Divison AccorHotels.

– Vi är förväntansfulla över att snart kunna erbjuda vår yngre målgrupp ett helt nytt varumärke som utmanar traditionella branschnormer. ­Och redan under nästa år öppnar vi ytterligare två nya JO&JOEs i Paris och Bordeaux, säger Jan Birkelund, VP Sales & Distribution AccorHotels Scandinavia & Finland.

JO&JOE Hossegor:

• accor
  • surfsemesterort

Om JO&JOE
JO&JOE lanserades i september 2016 och är den senaste hotellkedjan inom ekonomisegmentet att läggas till AccorHotels varumärkesportfölj. Genom att blanda det bästa av hotell, vandrarhem och privatuthyrning, har JO&JOE skapat ett nytt koncept som tilltalar Millennials och utgår från deras erfarenheter och spontanitet samt inställning till att dela med sig. Med ett nytt sätt att se på gästfrihet erbjuder JO&JOE en unik och modern upplevelse från design och service till mat och dryck.

För att tillgodose den stora efterfrågan siktar JO&JOE på en snabb internationell expansion med 50 nya destinationer till år 2020. Härnäst har hotellkedjan planer på att öppna nya hotell i Paris och Bordeaux till 2018, följt av Budapest, Edinburgh, Lille, Rio och Berlin. http://www.joandjoe.com/

Om AccorHotels
AccorHotels är en världsledare inom resa och livsstil samt en digital innovatör som erbjuder unika upplevelser vid mer än 4100 hotell, resorts och bostäder, samt över 3000 exklusiva privata hem runt om i världen. I 95 länder har koncernen kompetens som både investerare och operatör genom divisionerna HotelServices och HotelInvest. Portföljen innehåller flera internationellt kända lyxmärken som Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman och Swissôtel. Där återfinns även populära mellanklass- och boutiquehotell såsom 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter och Adagio, samt ekonomiklasshotell som JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget och regionala varumärken som Grand Mercure, The Sebel och hotelF1. AccorHotels erbjuder innovativa helhetstjänster som följer kunden genom hela reseupplevelsen, inte minst genom det senaste förvärvet av John Paul, världsledande inom conciergetjänster.

Med en oöverträffad samling av varumärken och en rik historia som spänner över nästan fem decennier har AccorHotels, tillsammans med sitt globala team med mer än 240 000 engagerade medarbetare, en målmedveten passion för att alla gäster ska känna sig välkomna. Hos AccorHotels har gästerna tillgång till ett av världens mest givande hotellojalitetsprogram – Le Club Accorhotels. Hotellkoncernen är även aktiv i sitt engagemang för samhällsmedborgare, för en hållbar utveckling och solidaritet genom PLANET 21 – ett omfattande program som sammanför medarbetare, gäster och partners för att driva en hållbar tillväxt.

Accor SA är noterade på Euronext Paris (ISIN-kod: FR0000120404) och handlas i USA på OTC-marknaden (kod: ACRFY).

För nyheter om AccorHotels:

Boka hotell: http://www.accorhotels.com

Jan Birkelund