Accumulate och PayPal i samarbete om mobila tjänster

Accumulate och PayPal har tecknat ett avtal där PayPal kommer att använda Accumulates säkerhetsplattform Mobile Everywhere för sina kommande mobila tjänster.

Stockholm – 14 september 2011. Accumulate meddelar att de tecknat ett samarbetsavtal med PayPal, baserat på Accumulates prisbelönta säkerhetsplattform Mobile Everywhere. Tillsammans kommer företagen arbeta med att ta fram mobila tjänster för den svenska marknaden.

– Avtalet är goda nyheter och vi ser fram emot att samarbeta med PayPal och framtagandet av innovativa mobila tjänster baserade på vår teknologi, säger Stefan Hultberg, vd för Accumulate.

Om Accumulate Mobile Everywhere (ME)

Accumulates ME-plattform möjliggör andra generationen av mobila finansiella tjänster;

• Mobila betalningar - inklusive alla betalningssituationer, POS (inklusive NFC), person-till-person, online, person-till-maskin, betalningsförmedling, etc.
  • Mobila banktjänster - en mobil kanal för alla transaktions- och informationstjänster
  • Mobil säkerhet - säker inloggning, elektronisk signering och mobilt eID
  • Övriga mobila tjänster - informationstjänster, säkert kreditkort, biljetter, kuponger, lojalitetskort med mera

Det är enkelt att lägga till eller ändra tjänster och detta utan att användaren behöver installera om eller aktivera om sitt mobilklientprogram. ME-plattformen stöder alla stora mobilplattformar inklusive:

• Android
  • Blackberry
  • iPhone
  • Java
  • Symbian
  • Windows

Stefan Hultberg, +46 70 350 5704, stefan.hultberg@accumulate.se.

Lars Aase, +46 701 44 18 22, lars.aase@accumulate.se.

• paypal
  • betala med mobilen
  • mobil säkerhet
  • mobila betalningar
  • bankdosa
  • accumulate

Accumulate is enabling the next generation of mobile payments with a solution that covers all payment situations along with the utmost security and flexibility. Completing the sales offer with a comprehensive portfolio within mobile banking and mobile security makes Accumulate a leading actor in the world market for mobile financial services.

For more information visit www.accumulate.se.

Stefan Hultberg

Presskontakt CEO General Management +46 70-3505704