Maggans Ekonomitjänster AB väljer Acon för serverhosting, VPS server och backup

Maggans Ekonomitjänster AB är en auktoriserad redovisninngsbyrå med kundunderlag bestående till största delen utav små och medelstora företag från Kalmar i söder till Åsele i norr.

Nu väljer Maggans Ekonomitjänster AB Acon AB för serverhosting, VPS och backup. Maggans Ekonomitjänster AB ställer höga krav på serverprestanda, säkerhet samt underhåll och här svarar Acon upp mot samtliga behov. Med Acons serverhosting säkerställs maximal tillgänglighet genom att leverans sker från extremt driftsäker serverhall och redundant infrastruktur, vilket innebär att komponenter kan gå sönder i full drift utan att kund blir påverkad. Acons backuptjänst gör att risken med permanet förlorade filer elimineras och förstörda filer kan när som helst återskapas. Varje dag krypteras och skickas alla uppdaterade eller nya filer genom en krypterad "tunnel" till Acons backupservrar via Internetuppkoppling. Efter varje backupkörning skickas en rapport per E-post som verifierar hur det gick.

Intresserad av att veta mer kring Acons serverhosting, backup eller VPS?

Välkommen att kontakta:

Johannes Näslund
VD Acon AB
johannes.naslund@acon.se
www.acon.se

Janne Larsson
Säljare Acon AB
janne.larsson@acon.se
www.acon.se

Pernilla Näslund

Presskontakt Marketing Manager Marknadsansvarig 0950-277 73
Johan Bålhammar

Presskontakt VD 0950 277 14

Acon - Ledande leverantör av VPS, Dedikerad Server och IT-Drift av affärskritiska system

Med stort personligt engagemang levererar Acon funktionella och kostnadseffektiva IT-lösningar till fast pris för företag med höga IT-krav i Norden. Bergsäker IT till fastpris är vårt kundlöfte.