Maggans Ekonomitjänster AB väljer Acon för serverhosting, VPS server och backup

Maggans Ekonomitjänster AB är en auktoriserad redovisninngsbyrå med kundunderlag bestående till största delen utav små och medelstora företag från Kalmar i söder till Åsele i norr.

Nu väljer Maggans Ekonomitjänster AB Acon AB för serverhosting, VPS och backup. Maggans Ekonomitjänster AB ställer höga krav på serverprestanda, säkerhet samt underhåll och här svarar Acon upp mot samtliga behov. Med Acons serverhosting säkerställs maximal tillgänglighet genom att leverans sker från extremt driftsäker serverhall och redundant infrastruktur, vilket innebär att komponenter kan gå sönder i full drift utan att kund blir påverkad. Acons backuptjänst gör att risken med permanet förlorade filer elimineras och förstörda filer kan när som helst återskapas. Varje dag krypteras och skickas alla uppdaterade eller nya filer genom en krypterad "tunnel" till Acons backupservrar via Internetuppkoppling. Efter varje backupkörning skickas en rapport per E-post som verifierar hur det gick.

Intresserad av att veta mer kring Acons serverhosting, backup eller VPS?

Välkommen att kontakta:

Johannes Näslund