Pressmeddelande -

Acon genomför varumärkesbyte och rekryterar expert inom datacenter och molntjänster

Acon som sedan en tid tillbaka har varit en del av Nordlo-koncernen tar nu steget fullt ut och genomför ett varumärkesbyte. Dessutom värvas experten Mattias Sundling som tar en nyckelposition som affärsområdeschef för molntjänster.

Som affärsområdeschef på Acon numera Nordlo får Mattias Sundling ett övergripande ansvar för att utveckla kundernas digitala transformation med hjälp av moln- och servertjänster.

Mattias har en gedigen erfarenhet inom virtualisering och VMware-området och har tidigare arbetat på internationella bolag såsom Nutanix och kommer senast från A3 där han har haft en ledande roll i att bygga upp deras datacentersatsning. Han har också medverkat som föreläsare på stora internationella konferenser genom åren.

Nu ansluter han sig till Nordlo – tidigare Acon, för att utveckla affärsområdet Cloud, samtidigt som bolaget byter varumärke och fullt ut blir en del av Nordlo-koncernen.

- Det är en väldigt spännande tidpunkt att få ansluta till Nordlo – som är ett expansivt bolag med högt tempo och viljan att bygga hållbara och långsiktiga affärer. Att få vara med och utveckla den befintliga verksamheten och samtidigt undersöka nya tillväxtmöjligheter är en unik möjlighet, säger Mattias Sundling, Affärsområdeschef.

Bolaget tar nu det naturliga steget och genomför varumärkesbytet och blir Nordlo men samarbetet tillsammans med övriga Nordlo-bolag är sedan länge i full gång.

- Vi ser redan att vi kan erbjuda våra kunder en ännu större bredd på våra tjänster, inte minst med fler datacenter strategiskt placerade i hela Sverige. Därför känns det extra bra att få välkomna Mattias Sundling till vårt team. Han kommer med sin expertis och kompetens att kunna vägleda våra kunder inom olika plattformar och molntjänster så att vi kan fortsätta vara en digitaliseringspartner i framkant, säger Johan Bålhammar VD, Nordlo Elevate AB.

• backup
  • serverlösning

• Västerbotten

Om Acon och Nordlo

IT-Bolaget Acon grundades 2001 och har under åren haft stark tillväxt. I början av året förvärvades Acon av Nordlo och blev därmed en del av en ledande Nordisk IT- och digitaliseringspartner. Nordlo har 740 medarbetare på 41 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,4 miljarder. Med fokus på rådgivning och lokal förankring har Nordlo positionerat sig som en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har flera datacenter strategiskt placerade i Sverige varav ett i Västerbotten som är certifierat enligt Fossil Free Data och använder 100% förnyelsebar energi.

Pernilla Näslund

Presskontakt Marketing Manager Marknadsansvarig 0950-277 73