Vem blir årets möteskock 2017?

För fjärde året i rad arrangeras Årets Möteskock där 24 av landets kockar, på gastronomiskt framstående mötesplatser, gör upp om det prestigefyllda priset. Upplev vårens höjdpunkt på plats.

Årets Möteskock är en spännande kock-tävling och en kryddad minimässa för dig som bokar, köper och arrangerar konferenser. Boka företagets kommande konferens direkt på plats. Här botaniserar du bland kulinariska mötesplatser som sätter stor kärlek till maten och er upplevelse.

Årets tävling blir något utöver det vanliga.

På plats följer du tävlingen på nära håll. Carl-Jan Granqvist är konferencier och i juryn, som består av tre matprofiler, sitter i år Henrik Norström som huvudordförande.

– I år har vi förädlat tävlingskonceptet. Vi tillför nya tävlingsmoment och en ny publik dimension som bidrar till ökad spänning för alla. Mer kan jag inte säga just nu men jag kan lova en rafflande kamp ända in på målsnöret, säger Joel Dean - projektledare på Action Fairs AB.

PROGRAM (Observera att tävlingen är publik först klockan 14.00).

09.30 Tävlingen påbörjas och de tävlande kockarna startar med 10 min mellanrum.
10.45 Presentation för juryn av första kockens anrättningar.

14.00 De 6 finalisterna utses och mässan öppnar för besökare och branschfolk.
16.00 Finalen startar.
18.00 Vinnarna av 1:a, 2:a och 3:e priset koras och vi rundar av dagen med prisutdelning och ett nätverksmingel där det serveras tilltugg, vin, öl eller alkolholfritt alternativ.

Tidigare vinnare i tävlingen

År 2016 kunde vi med stor glädje presentera vår första kvinnliga vinnare då Emma Eijre från Färna Herrgård tog hem förstapriset. 2015 vann Tommy Eriksson från Högberga Gård och 2014 vann Daniel Müllern från Ystad Saltsjöbad.

Vinnaren av Årets Möteskock 2017 kan, förutom äran och publiciteten, se fram emot en resa till valfri destination till ett värde av 10 000 kronor.

Du kan även läsa mer om eventet på www.actionfairs.se

Anmäl dig kostnadsfritt här (Observera att platserna är begränsade).

PR & Mediebevakning
Med åren har tävlingen Årets Möteskock blivit allt mer medial och uppmärksammas i allt från radio, teve till tidningar runt om i landet. Hör av er till joel.dean@laprensa.se om ni vill bevaka eventet på plats.

• åretsmöteskock
  • årets möteskock
  • action fairs
  • tävling

Företaget driver även sajten och medlemsklubben Mice Club - Sveriges enda förmånsklubb för mötesköpare, samt arrangerar  seminarier och kunskapsdagar för utvalda för utvalda branscher.