Pressmeddelande -

ActLife7 från Sandviken satsar - Öppnar upp sin andra livsstilsbutik i Valbo köpcentrum!

Med erfarenheter från globala teknik- och industrikoncerner samt olika internationella uppdrag har ActLife7 på kort tid utvecklats till ett attraktivt och konkurrenskraftigt företag. Med drivkraft och intresse att följa teknik- och innovationsutvecklingen som gör människor mindre fossilberoende strävar företaget att identifiera, utveckla och erbjuda marknaden fler hållbara livsstilsprodukter och upplevelser. Efter dryga två år har relationer med leverantörer, partners, återförsäljare och slutkunder knutits. Nu har butikskonceptet satt sig och redan efter 18 månader med sin första butik i Sandviken, intill Sandbacka Science Park, öppnar företaget nu upp sin andra i Valbo köpcentrum.

”Vi startade vårt moderbolag Active Brands Sweden våren 2017 med idén att krydda vår egen och andras vardag med livsstilsprodukter som utmanar och berättar vem du är. Intresset för teknik, design, hållbarhet och innovativa produkter fanns där som en gemensam nämnare. Sedan årsskiftet mellan 2018 och 2019 utvecklade vi butikskonceptet ActLife7”, berättar Pär Burefjord, en av grundarna och fortsätter:

” Jag har vuxit upp i Valbo. Köpmarknaden har en ny internationell ägare som vill utveckla mötesplatsen. Det kändes självklart. Vi har ett koncept som sällan finns i butik. Här får man upptäcka sakerna live, innan man köper dem. Vi vill stå för livsnjutning med kvalitet. Våra designade livsstilsprodukter ska bidra till att göra livet mer njutbart och spännande. Vi brinner extra för hållbarhetstrenden och design som skiljer sig från gängse norm, vare sig det handlar om elcyklar, grillar eller annat som bidrar till att krydda livet lite extra. Det ska vara en familjär stämning när man kommer till en ActLife7 butik, med ett utbud som passar såväl män som kvinnor. Därför känns det extra spännande att vi nu kan ta nästa steg med att etablera oss i Valbo köpcentrum, som ett komplement till deras övriga utbud.”, berättar Pär Burefjord.

Detta är steg två, i linje med ActLife7:s ambitioner att etablera sig som ett föredömligt franchisevarumärke. Redan idag finns intresse från Karlstad, Västerås och Borås samt Åhus.

Varmt välkomna till invigningen som sker i helgen i Valbo köpcentrum, med start redan på fredag, 23 oktober 12.00. Under lördagen finns den lokale hamburgerkungen Micke Gustafsson på plats och pratar mat och grill.

För vidare information:

Pär Burefjord