Active Biotech presenterar på SG Cowen & Co. 25th Annual Health Care Conference

Active Biotech (Stockholm: ACTI.ST) kommer att presentera företaget på SG Cowen & Co. Annual Health Care Conference som pågår den 14-17 mars på The Boston Marriott Copley Place Hotel, Boston, USA. Konferensen ger institutionella investerare en direktkontakt med företagen. Från Active Biotech kommer Sven Andréasson, VD, och Tomas Leanderson, Forskningschef, att delta. Presentationen, vilken kommer att äga rum tisdagen den 15 mars, kl.11.20-12.00 (lokal tid), kommer bland annat att omfatta den kliniska utvecklingen av Active Biotechs nya MS-läkemedel i tablettform (laquinimod) som sker i samarbete med Teva Pharmaceutical Industries samt en ny metod (ANYARA) för behandling av lungcancer. Även en uppdatering av företagets övriga kliniska projekt kommer att ges. Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com eller www.sgcowen.com. För ytterligare information om Active Biotech och pågående projekt, besök gärna www.activebiotech.com. Lund den 10 mars, 2005 Active Biotech AB (publ) Sven Andréasson Verkställande direktör Active Biotech AB är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel. Företaget har en stark forskningsportfölj med fokus på autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. Huvudprojekten innefattar laquinimod, en unik substans med immunmodulerande egenskaper, avsedd för oral behandling av multipel skleros, samt ett nytt koncept för immunterapi av cancer, ANYARA (TTS). Active Biotech AB Box 724, 220 07 Lund Tel 046-19 20 00 Fax 046-19 20 50