Adaption Media ligger steget före i webb-TV satsningen

Kommunikationsföretaget Adaption Media lanserar idag sina första webbfilmer på www.netdoktor.se. Det som gör företaget unikt är att de på ett kostnadseffektivt sätt erbjuder kunder ett eget gränssnitt att visa Webb- Tv, företaget är också själva, konceptutvecklare, producenter av filmerna.

Iqube-bolaget Adaption Media producerar bransch- och tematidningar, men gör nu stora satsningar även på webb-TV. Företaget är idag unikt med sin webb-TV satsning, då de själva är producenter och finansiärer av projekten.

- Mediakonsumtionen i dag blir allt mer nischad och i synnerhet på Internet, samtidigt har vi idag en bandbredd som möjliggör högkvalitativa sändningar. Vi ser oss själva som en modern videobutik som specialanpassar innehållet för våra distributörer. Ska du själv utveckla en Webb-Tv satsning med spelare, innehåll och projektledning uppstår det snabbt stora kostnader. Genom att använda oss får du ett färdigt paket med ett eget gränssnitt och inte minst ett aktuellt och intressant innehåll att erbjuda besökarna menar Daniel Pasztor Vd på Adaption Media.

Adaption Media lanserar idag de första webbfilmerna i samarbete med Netdoktor.se. Filmerna är informativa och ca 7 minuter långa och handlar bl.a. om förlossning, diabetes, reumatism, fibromyalgi och barns förkylning. Dessa filmer är också kopplade till forum där diskussioner om ämnet äger rum efter visningen samt möjligheter att ställa frågor till doktorer inom respektive ämnen.

- Med den här typen av kommunikationslösning stärker vi verkligen vårt budskap, säger Ann-Charlott Beckman, grundare av Netdoktor.se. Webb-TV satsningar kommer alltmer och jag är övertygad om att det här kommer att bli det bästa sättet att nå ut till folk, säger Ann-Charlotte Beckman.

Adaption Media arbetar med kommunikation. Företaget jobbar både med den strategiska kommunikationen samt med genomförandet. Adaption Media är ett förlag med hög kompetens och mångårig erfarenhet inom tidnings- och annonsproduktion, grafisk design samt medieförsäljning. Vill du driva opinion, skapa kännedom eller arbeta med emotionella värden är avsändarrfinansierade program ett bra alternativ som Adaption Media också kan erbjuda. Några av företagets kunder är; Volkswagen, Chevrolet, Bonnier Audio, Stockholm stad, SEB, Aga Gas, Novartis, Folktandvården och Pfizer.

Kontaktperson Adaption Media: Daniel Pasztor, VD, tel.nr: 0708-757103 eller e-mail: daniel.pazstor@adaptionmedia.se

Kontaktperson Netdoktor.se: Ann-Charlotte Beckman, grundare och VD, tel.nr: eller e-mail: ann-charlotte.beckman@netdoktor.se